lørdag 12. juli 2008

Sykkeltur

Så er det helg igjen, været skifter heile tida -sol og regn, men ganske så varmt!



I går kveld tok vi oss en lang sykkeltur. Vi sykla grusvegen bort til Kolsrud, det er ca 6 km. Nalle trava fint og lett, men i de bratteste bakkene gikk vi veldig rolig. Ellers får han bestemme farten. Han får det fryktelig travelt iblant, når vi kommer over elg eller grevlingspor i vegen. Slikt gjør turen interresant!

I stedet for å snu, fant jeg ut at vi skulle ta en anna veg tilbake. Det begynte fint, helt til vi kom til en bratt liten dal. Brennesla vokste like opp til sykkelstyret! Forferdelig ergelig å snu når vi var kommi så langt og det begynte å bli seint. Jeg dekka meg til så godt jeg kunne, mens Nalle gikk rett på sak, tror ikke han brenner seg! Skulle jo tro at snuten var utsatt. Men det gikk helt fint med ham heldigvis, men jeg ble klissvåt og sår på knea... Det var ikke så lange stubben før vi kom opp på sjølve vegen igjen.

Resten av turen gikk i fint, det ble 12-13 km! Tror han har kommi seg i bedre form allerede. Vi sykler litt hver kveld, noen ganger lengre og rolige turer, noen ganger korte med større tempo.
Vi så elgoksen utpå øya, han gikk så rolig og åt i det lange saftige grasset. Idyll...



Da vi kom heim, lå det noe digert og skummelt på plenen! Bjørn hadde vært på fisketur i elva, og fått den største gjedda jeg har sett! Det skal egentlig ikke være gjedde i Hallingdalselva. Det som tidligere var ei fin ørret-elv, er ødelagt av en nabo-krangel i Krødsherad (det er ei lang historie) . Droget veide nesten 8 kg og var 1m lang, ikke rart Nalle var en smule skeptisk!

6 kommentarer:

  1. Hei begge to!

    Sitter på hytta og leser. Har nemlig fått meg mobilt bredbånd!!

    Jeg liker ikke gjedder, synes de er noen ekle kryp.

    Så koselig dere har det på sykkelturene deres. Det er noe spesielt med sene kvelder, kryssende dyrespor, skogens konge (elgen) og det å oppleve ting sammen med bestevennen sin.
    DA har vi det godt, da.
    Hils Nallegutten.

    Natthilsen fra Hilde og gutta boys.
    www.hildeshunder.no
    ww.nesbyenhundeskole.no

    SvarSlett
  2. Så koselig at du følger med oss, da! Du kunne jo slenge sykkelen bakpå, og bli med oss en gang:) Leste at du og Fant hadde hatt ett uhell i fjor!!! Tenker på det når vi sykler, syns det går så greit- men jeg må passe meg og ikke bli overmodig.
    Tror nok dere koser dere skikkelig oppå hytta.Hils dine!
    Så sier jeg god natt.

    SvarSlett
  3. Glemte å si at vi har mange stopp ved grøftekanten for å spise STORE SAFTIGE markjordbær!!! Og bekken renner inntil vegen mange steder, det er så fint for folk og dyr. Fristende?!?!

    SvarSlett
  4. Hei igjen.

    Kanskje tar jeg deg på ordet og dukker opp med sykkelen min. Jeg har nemlig bestilt meg nytt sykkelstativ til bilen. Det kommer fra Tyskland neste uke.
    Jeg skal trene litt mere med Fant og ordne "barnevakt" til Marko "Gamle Ørn",så har du meg der.

    Vi sees i august.
    Mvh Hilde

    SvarSlett
  5. hei nøve og nalle! :)
    håper dere har det bra? :)
    her har ikke alt vert fryd og gammen,olivia har nemlig vert syk igjen satkkars (som du kan lese om i bloggen). hun er heldigvis bedre nå,men nå vil jeg finne ut hva årsaken til at hun er syk i hytt og pine... hønemor som jeg er blir jeg forferdelig bekymret. :/

    høres herlige ut di sykkelturene deres! :) olivia er ikke noe interessert i villtet,hun. vi har ikke elg her,men hjort har vi mye av. og møter vi noen snur olivia og løper motsatt vei,den pysa. :p like greit kanskje. hehe :)

    ønsker dere en fortsatt flott uke! klemmer fra oss :)

    SvarSlett
  6. Stakkars Gry og Olivia.
    Jeg tenker på dere hver dag.

    SvarSlett