torsdag 3. juli 2008

Trening!

Se Nalle venter tålmodig på mamma'n sin - fotografen :)



Vi har vært på trening i kveld! Nalle, en japansk spisshund, en schäfer, en rottweiler +en som holdt avstandstrening, og Hildes to cockere. Nalle var rolig idag - litt pga varmen og litt pga sprutflaska jeg hadde i lomma. Hilde syntes Nero'n var en god idè! Godt å vite. Det er så moro å komme sammen og trene med flere hunder, skulle ønske vi fikk det til mye, mye oftere. Nå har heldigvis Hilde (kursinstruktøren våres), tatt initiativ til disse to gangene,bare fordi ho vil trene sine to sammen med ukjente hunder! Hva klarer vi uten henne, mon tro???


Da vi kom hjem og Nalle hadde fått maten sin, var det omsider blitt noe kjøligere... Bør ikke klage på varmen etter en varm dag kanskje. Gutten var opplagt til action iallefall, så vi tok en sykkeltur igjen. Nå dobbelsikrer jeg ham ved å snøre fast flexi-lina rundt livet mitt, i tillegg til kroken som hører med Springer'n. Han smatt nemlig avgårde på kattejakt en kveld - fordi jeg hadde glemt å sjekke at kroken satt der den skulle... Det er faktisk ganske ok å bare bruke Flexi-lina når vi sykler veldig sakte (les oppoverbakker, for da vingler jeg litt), snøret holder seg jo stramt hele tida slik at man ikke vikler seg fast.

Det var iallefall bra han var godt festa i kveld! Først så vi en grevling i grøfta, den sprang over vegen da vi hadde passert. Lukta visst himmelsk, men vi kjørte videre. Så begynte Nalle å dra grådig igjen, like etter hoppa en halvstor hare over vegen! Den smatt til skogs, og vi sykla enda litt. Men på tilbakevegen ble det bråstopp, for da lå det en orm i vegen! Jeg uffa meg så Nalle nesten ble redd, og det var jo meningen - sjøl om det bare var en stålorm denne gangen ;o)

Den unge elgoksen så vi ikke ikveld, han har vi møtt så ofte at vi nesten bør gi'n ett navn...




2 kommentarer:

  1. så kjekkt at dere har fått dere blogg da!! blir moro å følge med fremover :)
    orm er skummle greier! heldigvis fins dem ikke akkurat her vi bor på øya-men der vi pleier å gå tr om vinteren er det masse orm i sommerhalvåret,og nettopp derfor går vi kun der om vinteren. jeg er LIVREDD orm! :)
    håper dere koser dere i sommervarmen!
    forresten,er det greit at vi linker til dere fra siden vår? :)
    masse hilsener fra gry og olivia :)

    SvarSlett
  2. Kan vel ikke akkurat si vi koser oss i sommervarmen,altfor varmt for oss på dagen, men kveldene er fine!! Skal prøve å legge inn linken deres også. Syns det er moro å følge med dere to!
    Nå er det midnatt, og Nalle vil veldig gjerne ut på tur. Lyst, fint og stille der ute...
    Nattahilsen fra oss!

    SvarSlett