fredag 12. september 2008

Alt for dyr

Det var vært noen morsomme og hektiske dager denne uka. Onsdag var vi hos dyrlegen og fikk vaksine. Nalle hadde slettes ikke lyst til å gå inn der. Ifjor da vi var der sist, fikk han narkose pga HDrøntging og øyelysing, det var tydelig at han mintes det med ubehag! Stakkar'n pesa og var skikkelig stressa. Ho lytta på ham, hjertet dunka nok fort, men regelmessig og normalt heldigvis. (Det har hendt jeg har lurt litt, fordi han virker så innmari sliten etter turer). Sprøytestikket merka han ikke :o) Men jeg ble 800kr fattigere...

Fikk med hoggorm-tabletter så jeg har på lur til neste år. Syns det er rart de ikke har slikt på apoteket! Da hadde det vært enklere å få tak i. At man må til veterinær etter hoggorm-bitt er vel noe alle veit uansett, men hvis ulykka var ute - ville jeg føle meg LITT sikrere om han fikk i seg piller med en gang. Det kan være langt å bære 22kg, og ta tid... Uffameg, håper det ALDRI skjer.

Vi dro ned til Gol og inn i Zoo-butikken (som heter Alt for dyr - litt rart navn?) Hadde lyst på noen nye fisker, men de var i karantene pga. sykdom... Dermed ble det bare papegøye og hunde-godteri. Men det beste : vi traff Nalles halv-bror! Helt tilfeldig! Han er ett år eldre, men han var mindre enn Nalle. Lappejentas Fidell så ut og oppførte seg som en glad valp. Han var sterkt plaga av kløe, en eller annen allergi, og hadde nærmest valpe-pels. De dreiv og testa ham nå, håper de finner ut av det. Pappa'n hans gjorde iallefall så godt han kunne.
Tok mange bilder, men hundene hoppa og spratt hele tida - de var venner!



I går var vi på Kreativ hele dagen, kjedelig for Nalle... Vi hadde såvidt fått i oss middagen, da det banka på døra. Og jammen kom Kango på besøk! Han er litt over ett år, blanding av elghund og buhund - ligner en lysebrun elghund! Han går på samma kurs som Nalle, og disse to er liksom bråkebøttene.. Vi gikk tur, ett uhyggelig leven i starten! Veit ikke om de egentlig er sinna på hverandre, vi ville iallefall prøve å gi dem en positiv opplevelse,vi da. Vi gikk ca 4km og på hjemveien kunne de se på hverandre UTEN å bjeffe! Det blir spennende å se når de møtes på kurs igjen neste torsdag. Jeg må innrømme at min Nalle bjeffa mest...

5 kommentarer:

  1. Heisann

    Jeg skjønner Nalle godt jeg, ikke no' gøy å gå til dyrlegen. Så fint at alt var bra! Morsomt med navnet på dyrebutikken i Gol....

    Høres ut som om dere har et sosialt liv om dagen du og Nalle. Her er vi tilbake til vårt sedvanlige, usosiale liv, og det er DEILIG!!! Uvant å være uten TV 8vi har ikke fått kjøpt en sånn boks for digitale signaler i tide, og så ble skjermen svart gitt. Ganske deilig også, det er akkurat som om kveldene blir litt lengre.

    Klem til Nøve og nuss til Nalle fra einstøingene på Tjøme

    SvarSlett
  2. Så dere har ikke TV he-he! Det er ok ei stund, men det spørs da...

    I kveld kommer Børre! Nalle ligger foreløpig og baaare kjeder seg, innmari tregt her. Han begynner å bli bortskjemt på oppmerksomhet, den gutten.

    Håper foten til Milli er bra??
    Klem fra oss

    SvarSlett
  3. Milli! Mamma lovde å bytte bilde om ei lita stund. Ho syns det var så nusselig med meg og vesle Øyvind... Vi såg så masse rart i graset, skjønner du ;o)

    SvarSlett
  4. Det var et nusselig bilde Nallen-min! Bildet av oss har jeg gjemt langt inne i hjertet mitt (selv mammaen min synes kanskje at jeg blir litt klissete nå;o) Så Svigermor kan bare bytte, jeg blir ikke sur jeg.

    Foten min er litt vond når jeg har ligget stille, men så blir den bra når jeg har rørt meg litt. Jeg har vært på sopptur, det er veldig gøy!

    Vi skrives snart Nalle-far. Du er den fineste vet du.
    Nuss fra Milli

    SvarSlett
  5. Stakkars Nalle, liker ikke dyrlegen! Men noen ganger må man jo gå dit likevel...

    Det er alltid kjekt å få besøk av og gå tur med andre hunder, det liker Dixie også veeeldig godt! Spesielt hvis det er hunder hun kan få med på litt leking... :)

    SvarSlett