mandag 29. september 2008

BLODSPOR på Tjøme!!!

Som alle sikkert forstår - vi hadde ei kjempefin helg hos Milli m.familie

Gry har skrivi masse om helgas begivenheter i bloggen sin http://gryogmillisblogg.blogspot.com/ - herved anbefales en titt inn i hennes verden på Tjøme!

Jeg vil bare fylle ut littegrann... om blodspor og sånn :o)
Gry og Milli (nesten 7mnd) er allerede drevne i faget! Gry hadde blod klart på ei sprutflaske, rådyrkloven, og masse godbiter...
Hundene måtte vente inne mens jeg skulle lære å legge spor. Vi sparka opp litt mose og dynka starten med blod. Sprutflaska kunne reguleres slik at passe blodmengde dryppa i sporet, i ganske rett linje for Nalle-amatør. Litt på kvister og blad, vi unngikk stein. (Jeg bør nok merke sporet med klesklype eller bånd, for å huske hvor sporet går!) I enden la vi mye blod og kloven like ved. Så gikk vi en annen vei tilbake.

Så fikk Nalle på seg sin nye sele som bare skal brukes til spor. Vi førte ham fram til startstedet, og ba ham søke spor - og det gjorde gutten! Da jeg tvilte på retningen, sa Gry jeg måtte stole på Nalle - og han hadde rett! Han fant kloven og snuste ivrig på den mens vi var overlyklige!

Det gikk fort i sporet for Nalle og meg, han var så ivrig. Faren da blir at han ikke er nøye nok, og kanskje går litt på flaks?

Milli derimot, ho gikk sporet jeg la på kryss og tvers i skogen og jobba SÅ grundig og sikker!Flinke, søte vesle Milli.

Nalle er så stolt av dama si, atte, sjøl om ho fortsatt er ung og gær'n... Ho kunne bli litt slitsom til tider, så det beste var å få springe løs på beitet, for da blei ho også litt sliten i noen sekunder!

Nalle fikk hilse på "jentene" til Gry, akvariefiskene, hønene, den tøffe katten Ludo, og to enda tøffere bekarer (de to i fjøset). Vi fant bare en eneste bitteliten flått på Milli - så nå har jeg beskrivi dyra på Glenne.

Menneskene som bor her, de er de mest jordnære og hjertevarme mennesker vi har møtt.

Stor takk til Nalle og Milli som førte oss sammen pga denne nett-datinga si! Håper og tror vi skal få mange fine turer sammen på utstillinger, og i skog og mark :o)

9 kommentarer:

  1. Ser ut til å ha vært en flott tur til Vestfold :-)
    Flinke Nalle, nå blir det travelt med trening framover? Eller blir det mest sturing, lengting og skriving av kjærlighetsbrev ;-)

    SvarSlett
  2. Og så fikk jeg klump i halsen...

    (Jippi for internet, connecting people;o)

    SvarSlett
  3. Vi skal nok gå blodspor, bare det blir oppholdsvær igjen! Det tror jeg Nalle syns er innmari artig, og nå er jeg ikke redd for å prøve på egenhånd :o)

    Men stakkar'n angrer nok nå, på at'n ikke leika mer med Milli når han hadde sjansen... Jeg må tvinge ham inn om dagen, han bare ligger og uler og kjeder seg :o(
    I dag bjeffa han til og med på folk han kjenner!!!
    Den kjærleiken, den kjærleiken...

    SvarSlett
  4. Så flink Nalle var på blodspor! :) Og Milli var jo selvfølgelig også utrolig flink, spesielt til å være bare nesten 7 måneder!

    Dixie har aldri prøvd blodspor, bare menneskespor og det gikk av og til... :) Men det var veldig kjekt, så vi skal nok prøve igjen en gang!

    SvarSlett
  5. Nalle-mann! Jeg savner deg sånn! I går gikk jeg oppe på beitet og kjente lukta av deg. Jeg fulgte sporet, men DU var jo ikke i enden. Jeg mente ikke å være så masete, men jeg er så liten enda at jeg ikke klarte å si at det var min måte å fortelle deg AT JEG VILLE VÆRE MED DEG HJEM!! Det å henge meg fast på deg som en liten tistel virket som den beste idèen akkurat da...
    Nuss fra din Milli

    SvarSlett
  6. Heia Nalle!!!

    Å gå spor er livet!!

    Sporhilsen Fant og Marko!

    SvarSlett
  7. Kjære staute Fjellmannen min. Jeg er så glad for at du er så forståelsesfull!! Jeg er så stolt av deg for at du skal gå blodspor også, du kommer til å bli en kjempeflink blodsporhund, det bare VET jeg!!!! Jeg kan ikke komme innom på søndag. Vi har visst ikke tid til å dra på fjellet. Jeg VISSTE at jeg skulle ha hengt meg på dere når dere dro.... Jeg er så trist nå Nalle...

    2000 triste kyss fra din Milli-mor

    SvarSlett
  8. Å nei men det var forferdelig trist, Milli! Nei og nei og nei.
    Fatter'n har ikke begynt å lage hundehus heller- enda han lovde meg det, han fant det på sjøl til og med!!
    Hvordan skal det gå med oss, når de ikke bryr seg om oss lengre??
    Vi får vel prøve å sove litt igjen,da kanskje. Drømme om hverandre.

    2000 kyss til deg fra meg.

    SvarSlett
  9. Nalle, jeg har en plan... Be mora di' leie Lady og Landstryker'n også følger du godt med... Jeg sier ikke mer.....

    Natta gutten min

    SvarSlett