onsdag 14. juli 2010

Lappejentas KIRA!

I september i fjor, fikk jeg e-post fra Torill, ei dame som hadde fulgt med på bloggen min ei stund. Ho likte selvfølgelig Nalle veldig godt ;) ..og hadde derfor noen spørsmål om lapphund. Jeg svarte så ærlig og godt jeg kunne, og hun ble garantert ikke mindre interessert i rasen av den grunn.

Nå for litt siden ble ho den lykkelige eier av Lappejentas Kira!Kira og div 027

Verden er liten :o) 

De bor på Vestlandet, men ferierer akkurat nå i Hemsedal. Dermed benytta Nalle og jeg muligheten til å passe på den lille skjønnheten, mens eierne hennes tok seg en tur til Langedrag. Som jeg hadde gleda meg til dette!Kira 006 Det var ei tøff og uredd lita dame på 3,5 mnd vi fikk i hus! Ho tok fort styringa, og jeg fant ut at vi måtte finne på noe – biteleik var ikke så kult i lengden for Nallefar… Så vi gikk en tur for å besøke Vicky ;o)Kira og div 025 Kira 005

Men, Vicky syns den søte lille valpen hadde fryktelig skarpe tenner, dessuten liker hun best å ha Nalle i fred. Etter ei lita stund, gikk vi videre. Da fant Kira en død frosk i vegen. Spennende! Men ho fikk faktisk ikke lov til verken å spise, eller til å rulle seg i den…

Kira og div 012 Kira og div 005 Ho er jo så nydelig! Nalle ble med på leiken sånn innimellom, men jeg hadde forberedt meg og innkalt hjelpemannskap for litt avlastning utpå dag..Kira og div 041 WILMA! Kira og div 055  Kira ga henne ett lite nuss ved ankomst, og deretter hadde ho Wilma i sin hule “hånd”…Kira og div 057

mor, far og “ramp”unge

Kira og div 070Kira og div 071

Litt trening med Monica…Kira og div 064 og litt reins-eting…Kira 012  Dagen gikk så fort. Kira hadde nesten ikke tid til å hilse på familien sin da de kom, men Nalle syns det var veldig koselig at det var ei jente på åtte år som hadde lyst til å klappe ham ømt og forsiktig.Kira og div 089

Takk for nå, lille Kira! Det var en ære å bli kjent med deg. Avstanden er stor, men mor di har lovd å oppdatere bloggen din jevnt og trutt. Det skal bli spennende å se hvordan du vokser til! Du og familien er selvfølgelig velkommen tilbake når som helst. Kira 004

 

Det var en fin fridag. Nå blir det full rulle i butikken fram til og med lørdag, for nå er det Gol-dagan. Og det skal visstnok være det STORE innen handelstanden på Gol, større enn julehandelen… Jeg tilstår at jeg gru-gleder meg til disse dagene.

Bjørn har lagt ut på ny fiskeferie, denne gang i Vassfaret sammen med en kompis. Jeg er iallefall strålende fornøyd med at han har denne hobbyen sommers-tid  ;o)

LEV VEL

17 kommentarer:

  1. å helledussan så søt lita jente! Og som alltid mange flotte og koselige og morsomme bilder :-)

    SvarSlett
  2. Nei så artig, og så mange fine bilder. Lappeverden er jammen ikke stor. Nalle ble sikkert veldig sliten etterhvert kan jeg tro, med en sånn liten "ungfole" rundt seg. Kira er jo da halvsøstra til Barfi. Vi har desverre ikke fått hilst på noen fra Lappejentas K-kull, hvor Kero er pappa.
    God sommer til dere!

    SvarSlett
  3. Så søt lille Kira er!! Veldig fine bilder!! Så flott bilde der de står ved låven? Kira ser så tillitsfull og full av beundring på Nalle!!
    Lykke til på jobben i helgen under Gols marked!!
    God sommer videre!!
    Nærmer seg Biri nå!!

    SvarSlett
  4. Kira var vakker!!! Og hun har fått seg VERDENS BESTE "onkel" i Nalle - det kan vi alt om:o))))

    SvarSlett
  5. Nåmmen,for ei flott jente :) Også så flink en Nalle-mann som er barnevakt! :)
    Du får ikke lyst på en til da,Nøve? ;)

    SvarSlett
  6. Dere er vel heldig som får så mye besøk. Har du virkelig tid til å jobbe inn i mellom??? Du har det jo så moro hjemme. :))))

    Flotte bilder av hundene som viser hvor gøy de har det. Stakkars Nalle, godt du hadde litt avlasting til han på lur.

    Ha noen fine dager på jobb, selv om det blir hektisk. :-)

    SvarSlett
  7. Å, for en herlig fridag, Nøve! Mange fine bilder av skjønne bamser....sukk....men jeg tenkte det samme som Nina...åssen får du tid til jobben??? ;o)Du er nå heldig og da - som får så masse besøk...av både tobeinte og firbeinte!!

    Kos dere videre!

    SvarSlett
  8. Fine, morsomme bilder, det forteller hva Nalle mente, om sånn valpemas, men nydelig var hun.

    Dere må jo bo veldig sentralt siden så mange lapper og andre fine hunder finner veien til Bergheim, men så er de jo heldige å få en kjempegod " barnevakt"!!!

    SvarSlett
  9. Nalle omsvermet av damer som vanlig !
    Så søt Kira var, et lite sjarmtroll :o) Tenker hun sjarmerte dere alle sammen.


    Ha en fin sommeruke !

    SvarSlett
  10. Disse bildene hjalp svært mye på valpesyken min altså ;) *SUKK* For en nydelig liten pelsball!!

    SvarSlett
  11. Ja, søte Kira har litt å slektes på. Syns det er så moro når vi "kjenner" flere av familiemedlemmene, og fint å få en "bekreftelse" på at resultatet har blitt så bra! :o)

    Eva, JEG er valpesjuk, men ikke gubben :/ Det står på stedet hvil i den saken, og han var ikke hjemme så han traff ikke Kira..

    Jobb. Det er jo pga mye jobb, at jeg fyller hver ledig stund med hund! Jeg har dårlig samvittighet over Nallemann som ligger i bilen og venter på meg nesten hver dag - han fortjener sannelig at vi fyller fridagene med leik og moro!
    Han er kanskje ikke så omsverma som han liker å tro, men...

    Inger, har ikke tenkt på det slik før, men jeg kan faktisk si at vi bor sentralt på en måte, sjøl om det er langt til byer i alle himmelretninger :o)

    SvarSlett
  12. Så artig at du og Torill m/fam. er blitt kjent Nøve. Ingen tvil om at disse hundene våre bidrar sterkt til mange hyggelige bekjentskaper :-)

    Kira er så utrolig skjønn. En nydelig prinsesse er hun :-) Tenker nok Nalle fikk kjørt seg ja, hehe

    Fortsatt god sommer til dere i Hallingdal!

    SvarSlett
  13. Hei Irèn! Lenge sia sist! Håper alt er bra med dere også.
    Kjem det flere vestlendinger til dalen, er det meldeplikt hos meg, vet du ;o)
    (mener jeg leste noe ett sted om Geilo??)

    SvarSlett
  14. Heisann!

    Har broren i K-kullet: Lappejentas Karhu.
    Så morsomt for Kira og hilse på stor fin lapphundgutt.

    Hisen Tuva

    SvarSlett
  15. Hei Tuva!
    Du er så heldig å ha en brun liten lappegutt, du da :o)

    Kos deg med Karhu! Vet du, man glemmer utrolig fort hvor kvasse de små valpetennene er ;o)

    SvarSlett
  16. Herlige bilder, for et vakkert nøste hun var!

    Gode Nalle, som er så tålmodig og god. Virkelig fine bilder, Nøve. Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  17. Hei Nøve og Nalle

    Da er vi kommet hjem igjen til eget hus og hage.
    Tusen takk for en fin dag hos deg.
    Å så hyggelig å lese om dagen her hos deg her på bloggen din.
    Du har tatt så mange fine bilder - både veldig koselig bilder og morsomme bilder av gjengen :)

    Det var kjekt å bli kjent med både deg og Nallegutten. Og jenten vår kan heller ikke glemme Nalle - hun er rolig av seg hun og satte veldig pris å få klappe og kose med Nalle - og selv om hun er glad i Kira så tror jeg hun bærer på et håp om at en dag så blir hun også en rolig kosehund :)

    Igjen takk til deg.
    Kos deg videre i sommer.

    Klem

    SvarSlett