tirsdag 30. november 2010

30.november 2008

Vet dere hva – vi har to års jubileum i dag!!!

På denne dag møtte vi nemlig Nina og Charlie for aller første gang, det er jo helt utrolig! Jeg føler liksom at vi har kjent hverandre mye lengre enn to år!! Anledningen for treffet var altså at Milli og Gry skulle på valpeshow på Andebu, og Nalle og jeg ville bli med som anstand (vi var jo allerede gamle kjente..iallefall hadde vi kjent hverandre en måned eller to ;)  Via hjemmeside/blogg ble vi enige om å møtes på Andebu, og Kjersti var så snill og tok på seg ansvaret for å få søster si trygt fram (husk dette var før ‘far’ sin tid ;)

Gud så moro det var å se deg, Nina! Lille, blide Nina og Happy-happy-Charlie. Husker da vi gikk tur, og slapp dem på en fotballbane eller noe lignende..Nalle var slettes ikke livsfarlig dengang, men han skulle jo vise at’n var nesten to år (– rettelse;Nalle var jo over 2,5 år!!) Smarte Charlie søkte tilflukt midt uti en halvfrossen søledam, gang på gang, han skjønte fort at DIT ut fulgte ikke Nalle etter…

Andebuhallen 027

I pausa var det Freestyle-oppvisning, og hvem andre enn Bienna og Thea opptrådte der! Vi hilste på Hanne-mor også for aller første gang, og slik ble nye vennskapsbånd knyttet :)

Charlie hadde visstnok en bror i Andebu, som vi håpte å treffe denne dagen. Men den godeste Chicko dukka ikke opp likevel.

Her er blogg-innlegget fra den dagen..hvis noen skulle være interessert..

FRIENDS FOREVER

…og en stor takk til lappisene som gjorde dette mulig ;o)

Ps. Milli gjorde selvfølgelig STOR suksess, selv om ho var svart  på snuta ;o) og bada seg i søledammen rett før ho skulle i ringen…

Ha en fin dag!

15 kommentarer:

  1. så koselig! en STOR fordel med å ha hund er at man ofte får nye venner med samme interesse, og det er bare såååå kjekkt! :)

    SvarSlett
  2. Så koselig at dere fant hverandre slik :). Og det er sikkert Nalle glad for og :)

    SvarSlett
  3. Gratulerer med jubileumsdag! :)
    Tenk hvor mye godt som følger med lappene våre! :)

    Wilma & Marianne

    SvarSlett
  4. Ja du verden så fort tida går!?!?
    Og mye moro har det blitt :-)

    SvarSlett
  5. Så artig å se bilder fra Andebuhallen. Jackie skal stille der til søndag, godt å se at jeg må ta en skikelig klo klipp på henne føre søndagen!!
    Ja de hundene fører til at vi får masse nye venner!!

    SvarSlett
  6. Himmel og hav hva du husker Nøve, og himmel og hav hvor tiden flyr!!! Det var en fin dag, mest på grunn av alle våre lappe-venner, men det var gøy og spennende å være med på vår første utstilling også (særlig når Milli- mor ble 4. BIG, til tross for at hun hadde det rågøy med vennene sine;o)

    Nå er det dusjing og litt pakking til på gang, så setter vi kursen mot Bergheim:o))))))) Snakkas ETTERPÅ!!!

    SvarSlett
  7. Vi har hatt mange uforglemmelig stunder. Nå satt jeg og undra meg over når Nalle egentlig begynte å vise aggressive tendenser over hannhunder. Jeg var ikke redd for å slippe ham sammen med Charlie den gangen, selv om Charlie skulle overmannes for enhver pris - så skulle han ikke drepes...
    Hm. På Tjøme på vintertreffet, var det litt verre, men det var også en veldig spesiell setting.

    Nå venter jeg altså på Gry! Ho kommer innom, på sin ferd videre mot hytta si :o)))

    SvarSlett
  8. Nææ, det visste jeg ikke! Er det to år siden idag? Gud, så fort tida flyr!! Jammen godt du holder orden på jubileene, Nøve!!

    Jeg husker veldig godt at vi traff dere. Thea hadde gått forbi dere og Bienna hadde reagert da hun så noen "likesinnede". Litt senere fikk vi sporet dere opp inne i hallen. I løpet av etterfølgende uke fant Thea Grys blogg og dermed var snøballen i gang. Så gøy å tenke på!

    Enig; varm takk til lappene som gjorde alt dette mulig!!

    SvarSlett
  9. Oj, har det gått 2 år???? Husker jeg var spent på å møte dere som var så morsomme på hjemmesidene.

    Er så glad for at vi dro og så Milli i ringen. Selv om tiden utenfor hallen var den beste. Tror Charlie husker Nalle fra den dagen. Derfor har han så stor respekt for han.

    Vi har fått et vennskap som er utrolig med tanke på vi bor på forskjellige steder. Og det vil vare livet ut!!!!!

    Hilse Gry og Milli, og kos dere masse denne uka! :o)

    SvarSlett
  10. Jeg husker det innlegget ditt, jeg....og husker at jeg ble enda mer nysgjerrig på dere...Tida har jammen gått fort, og det med mange gode minner....og flere skal det bli!!

    Koselig at Gry og Milli stikker innom dere før ferden går videre oppover til hytta. Her på radioen sier dem at det er "bikkje-kaldt" ute - mine bikkjer er i allfall ikke kalde - tørr ikke tenke på hvor mange blå det er hos dere og på hytta til Gry!!!

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  11. Kor artig, da e jo faktisk æ også ei av de som va med helt fra den tidlige spede begynnelse. Torsdag den 2.oktober 2008 skreiv æ mitt første innlegg her inne på bloggen. Da hadde æ vært flue på veggen og leita aktivt på nettet etter andre lapphundinteresserte ei stund. Ho Sidsel Elvestad var min "første og største" nettoppdagelse, hipp hurra for ho, ho va bare en skatt til å bli skikkelig glad i <3 Og herregud kor glad æ blei når æ fant dokker andre lapphundbloggeran også her!!! Æ e riktig nok ikke innom her daglig lenger, men viktig e dokker og bloggan dokkers fortsatt for mæ, alle som en. Ønsker Nøve, Nalle og dokker alle sammen ei riktig fin adventsstund og en flott lapphundvinter. Klem fra Benita si Merete

    SvarSlett
  12. Så koseligt innlegg. Dette var nok før min bloggtid :o)
    Ja det er utrolig hvor fort man stifter nye bekjentskaper når man har hund.

    SvarSlett
  13. Herre-min som tiden flyr, husker den tiden veldig godt, jeg Nøve!!! Det var vel nå jeg følte meg som en tyv-titter på bloggen;o)
    Jeg synes det har vært en veldig spesiell og morsom tid med en positiv utvikling som har ført til gode vennskapsbånd.
    En stor varm klem til dere på Bergheim, en fin førjulstid ønsker jeg dere:o)))

    SvarSlett
  14. For en herlig historie :) Det er utrolig hvor mange man kommer i kontakt med når man har skaffet seg hund. Det er så bra!

    SvarSlett
  15. Vel et halvt år seinere kom jeg også inn i bloglandia, og Nina, Nøve og Christian var de første som oppdaga oss, så vidt jeg kan se! Det var så morsomt, jeg husker jeg var reint oppstemt av å bli innlemma i denne verdenen. Og jeg skjønte fort at bånd hadde blitt knytta. Det har vært fint å følge dere, og å se dere på utstillinger, men da er det jo alltid så hektisk så det blir ikke så mye tid til prat. Men jeg lever i håpet!

    SvarSlett