lørdag 7. april 2012

Påsketuristen

 TUSSI er her!

skjærtorsdag 014 Igår gikk vi Mastestien i retning Liodden igjen.

Bjørn har nok enda mere høydeskrekk enn meg, så vi snudde denne gangen også.skjærtorsdag 004 Tussi og Nalle var fornøyd med turen likevel. Vi fant ett hjortegevir, og det har de på deling. Men damene har førsteretten, såklart.skjærtorsdag 016

Langfredag.

Jeg pakka rumpetaska og kjørte til Flå idag. Ergrelsen ble stor, da jeg ikke hadde penger nok til bommen til Veneli. Prisen hadde jaggu stigi til 60 kr, og jeg greide bare å skrape sammen 55,-  Det må da bli gjort noe med den, slik at man kan bruke bankkort, idet minste. Grrrrr.

Så fant jeg fram kartet, og ble enig med meg sjøl om å gå Tangevegen. Lettere sagt enn gjort det også, for kartet stemte ikke med virkeligheten. Til slutt gikk jeg bare rett oppover lia, og satsa på at jeg ville treffe vegen ett eller anna sted. Ikke bare enkelt i hogstfelt, og med en noget motvillig Nalle på slep, og hoppe-Tussa foran...

Og plutselig møtte vi vegen :)Tangevegen 061 Dette er en typisk situasjon. Når jeg stopper for å knipse, kommer Tussi hoppende glad imot meg, mens Nalle Linslelus står pal ;-)

Tangevegen 003

  Én mann har laga denne vegen - det ligger ett utrolig imponerende arbeid bak!

Tangevegen 008

Oppover og oppover. Vegen var godt tilrettelagt i terrenget, men vær og vind, og tusser og troll, har gjort sitt i årenes løp.

Tangevegen 010

Vi følte oss liksom ikke like velkomne alle steder, men vi snirkla oss fram med alle sanser åpne...

Tangevegen 013

Stille, stille - så ingen kaster stein på oss ;-)

Tangevegen 015

Snart gjennom...

Tangevegen 016

Straks vi hadde passert det trange juvet, åpna landskapet seg langsmed Kalveberget.

Tangevegen 019

Hit - men ikke lengre, kom vi. Snøen blei djupere og det frista ikke å krysse elva.

Tangevegen 020

Her har nok tømmerhoggere og jegere kvilt før oss. Ved bålplassen satte vi oss ei stund og hørte på fosseduren.

Tangevegen 028 

Været skifta gang på gang. Så skinte sola, men i neste øyeblikk hadde vi både hagleskur og snø-el over og under oss!

Tangevegen 032

Og like brått som sist, svinger vegen seg ned mot "porten"...

Tangevegen 036

Nalle og Tussi liker ikke at jeg skal stoppe og ta bilder hele tida...

Tangevegen 051

SPOOKY

Her ligger det sikkert mange beingrinder under mose og stein...

Tangevegen 053

Tangevegen 055

Det føltes nesten litt befriende å komme fram på vegens "lyse side" igjen.

Tangevegen 056

Og her ser vi atter Flå i Hallingdal :-)

Tangevegen 059

Dette skiltet var ikke enkelt å se - men det var der hele tida, tror jeg...

Tangevegen 065

Far og datter fikk maten sin, og deretter ble de liggende og sove side om side i hele kveld - mens Bjørn spilte Wordfeud med mine venninner, og jeg såg på påskekrim.

Så gikk jeg en liten måneskinnstur med Tussi og Nalle.

Takk for nå.

6 kommentarer:

  1. Takk for turen! (nok en gang) Kjekt med sånne "barnebarn" som kommer på ferie :-)

    Fortsatt god påske! Det blir vel noen flere turer regner jeg med =)

    SvarSlett
  2. Flotte bilder av en super spennende tur. Det er nesten så en kjenner at det kiler i magen!!!
    Jeg regner med at du er på jobb i dag, men så har du fri et par dager igjen. Da blir det sikkert nye turer å lese om og å "bli med på". De er forresten så søte sammen, Nalle og Tussi.

    Kos deg videre i påska!!!

    Klem fra Hilde på Solbu!

    SvarSlett
  3. Så heldig Tussi er som får lov til å feire påsken sin hos dere! For en fantastisk tur, ikke rart de firbente sove godt resten av kvelden etter en slik ekspedisjon!

    Ha en strålende påske videre!

    SvarSlett
  4. Tussi på påskeferie ;) Hun er heldig som kan feriere hos dere.
    Spennende tur igjen !

    SvarSlett
  5. Dette var en tur uten om det vanlige. Denne var spennende. :)))

    Tussi og Nalle kler hverandre, far og datter er heldig som har den familiære kontakten. Jeg tror de skjønner det.

    Fortsatt god påske på fjellet!!!!!

    SvarSlett
  6. Fine bilder av far og datter!

    Fortsaatt god påske til dere:o)

    SvarSlett