mandag 10. september 2012

Jeg vælger mig september, jeg...

 

Den fiiineste tida på året er her.

september

Nalle er pelsløs og litt rar, men han er fortsatt Vickys store helt ;-)

Nalle og Vicky

Om høsten kan tilogmed jeg sitte ute og nyte sola

sammen med Nalle og Ullf, f.eks :o)

spinn 002

Solsikka hadde kjøttmeisen sådd en gang i løpet av våren...

spinn 009

Den varma ikke nok, og forkjøla vart jeg : /

Buvatn 071

Men med fyr i peisen - brennheit grønnsaksuppe med mye pepper - og varm melk med honning før man kryper til køys....

MMMmmmmm, livet er all right åkkesom

Buvatn 055

Buvatn 075

Så sjøl om man er litt tufs og har frihelg, kan man da alltids kose seg ;o)

Buvatn 069 Jeg har begynt å strikke votter av Nalleull -

 

-og jeg har spinni garn av kattepels!!!!Buvatn 078

Jeg måtte blande i noen lange fiber fra angora, ellers hadde nok garnet blitt veldig "kort". Dere kan tro Nalle syns dette garnet var interessant ;o)

 032 En ikke helt fornøyd Nallemann her, men iogmed at'n har så lite pels igjen, kunne jeg ha på ham nytt skinnhalsbånd med "smykke" fra Red Dingo. På kortet som fulgte med id-brikken, sto det;

"Den kommer ikke bare til å forbedre utseendet ditt, men kommer også sannsynligvis til å gi deg mer selvtillit til å streife rundt i det frie. Du kommer til å kjenne deg trygg i at hvis du befinner deg i ett rart fremmed område, kommer du til å bli gjenforent med din eier. Vi på Red Dingo ønsker deg trygge eventyr og lykke til!!" 

IMG_4928 

I dag var formen min mye bedre, og det var været også. Lite sol, men endelig vindstille! Jeg liker virkelig ikke vind :/

Mamma var ikke vanskelig å be med ut på søndagstur, og vi tok med oss spann i tilfelle vi skulle finne tyttebær innunder Bukollen.

Buvatn 059

Jeg tok med meg noe anna snadder også....

Buvatn 008

Skikkelig mjølkeprim fra Valdres med potetlompe og smør - herregud så godt!!!

 Buvatn 012

Vi fant en benk og slo oss ned ved Buvatn. Utrolig nok kom sola fram, og det blei så vakkert at jeg måtte ta en liten runde med kamera...

Buvatn 015

Bukollen - majesteten har tatt tåkehatten på...Buvatn 021

 

Nautskardfjell speiler seg også i store, fine Buvatn.Buvatn 022

  . . . . . . .

Buvatn 020 

Hmmm, hva er det mitt øie skuer....

Buvatn 019

 

"Neeei - han ha inkji fått nokon ting hjå me, allso...."

Buvatn 028

Ja,ja. Dette var ikke dagen for å bli sinna og ergre seg over andre gamle damer...

Buvatn 038

...det var liksom bursdagsfeiringen min, detta ;o)

Buvatn 037

Vi tok en liten tur lengre ned og beundra de gamle murverkene.

Buvatn 036

Kan tenke meg det var litt av ett skue når vann og tømmerstokker fossa utover her.

Buvatn 046 

Tyttebær vart det heller dårlig med, vi dro nok for høgt til fjells til det. Men en fin tur fikk vi, og bær kan vi alltids finne en anna dag.

Buvatn 058 

Jeg beklaga meg forresten litt over at jeg var snørrete og tett i toppen, og syns det var litt slitsomt å bøye meg etter bæra... Da trøsta mamma og sa at jeg fikk plukke bær i de bratte skråningene, så slapp jeg å bøye meg så langt ned  :o)

Så sant - så sant!

. . . . . .

Gubben og jeg var på en liten tur tidligere i uka.

023

Vi var og kikka på ei liten hytte som skulle leies ut på åremål...

Åremål

Iløpet av morgendagen, altså den 10., skal vi svare ja eller nei på om vi vil ha den.

Jeg sier ett klart JA, så da spørs det, da ;o)

7 kommentarer:

  1. Enig Nalle og Nøve - høsten er fin :)
    Gratulerer med dagen!

    SvarSlett
  2. Nå ble jeg jammen i godt humør, Nøve! Du verden for en fantastisk måte å feire bursdagen din på - så koselig da å ta med mamma på tur!! Beundrer de stemningsfulle bildene dine denne gangen, også. Og den hytta.........JAAAAAAAA!!! Ha en flott uke! Klem fra oss på Ophus.

    SvarSlett
  3. Bloggen din burde vært utgitt i bokform!!! Krysser fingrene for at n'Bjørn også vil ha hytta!!!

    GRATULERER MED DAGEN KJÆRE DEG!!!!!

    SvarSlett
  4. Gratulerer med dagen!
    Og tusen takk for at du nok en gang deler de fantastiske turene dine med oss, det er jo vi som skulle gitt deg noe i dag :)
    Klem!

    SvarSlett
  5. Gratulerer så mye med dagen som var :-). Du fikk tatt utrolig vakre bilder!

    Så spennende med garn fra hund og katt. Jeg har levert inn ull fra Umah finsk lapphund og gleder meg til å få igjen og se hvordan det blir. Hun er jo helt lys og det blir blandet med litt lys saueull.

    Nalleullen som du strikker votter av var virkelig nydelig!!

    Ha en riktig god september (nå kommer den fine tiden, ja. Helti enig :-) ).

    SvarSlett
  6. September så vakker ja! Nyyyydelige bilder.

    For en fantastisk bursdag.

    Bestemødre er for å skjemme ut og det vet selvfølgelig Nalle. Og det ramler nok stadig noe ned fra en eller annen plass....litt slepphendt blir en jo når man blit litt eldre, ser det på mor mi og ;)

    Når det gjelder hytta, får bare krysse fingra ja.

    SvarSlett
  7. Spennende om det blir hytte på dere?

    September, fjellture i godvær er helt topp. Så koselig og fint mor din kan bli med på slike turer. Nalle koser seg sikkert ekstra når momo har med noe godt.

    Det har da blitt mange fine og interessante ture, med masse flotte bilder, du deler med oss, alltid spennende å følge med.
    Ha en fin høst!

    SvarSlett