onsdag 14. november 2012

Onsdag

Jeg har hatt en liten plan om å skrive litt for hver dag denne uka. Den mørkeste og tristeste tida på året skal herved dokumenteres...

I dag starta dagen saaaakte med kaffe og Facebook... Ganske ok!

Etter at det regna i går kveld, var vegene speilglatte. Jeg var glad jeg ikke måtte ut å kjøre idag. Da alle hadde fått mat og "morgenstell", la vi ut på snusetur i Bergheim, Nalle & jegonsdag 001Viktig å få med seg de solstålene man kan, på denne årstida!

Vi gikk vegen over Skaret, og trente bittelitt sånn innimellom...

SITT OG BLI på hustufter, f.eks!onsdag 004Eirikbråten blei fraflytta på slutten av 1800-tallet.

INNKALLING!onsdag 016

~ SMIL TIL FOTOGRAFEN ~

onsdag 018 Foran gaupefella til den godeste Herbrand.

onsdag 019

 

 Sitt og bli  ~ ved hustuftene på Geithus.onsdag 025

Den låg fint og lunt til, denne husmannsplassen fra 1700-tallet.onsdag 031

Geitsund ligger fortsatt der, men det ser tomt og trist ut uten Herbrand.onsdag 034

Mortensbråten fremst, Storebråten bakerst. Folketomt.onsdag 037

Isakbråten er også en husmannsplass fra slutten av 1700-tallet. Den blir holdt i orden og flittig brukt som feriested.

onsdag 040

  I følge Endomonden vart dagens rundtur 5,35 km :-)

Nalle gikk likevel en smule motvillig inn og la seg, da Ludde og Ullf skulle luftes...onsdag 045

ULLF, den storsjarmøren... trur dere ikke han snudde rumpa til og skvetta midt i fjeset på Ludde!!!

onsdag 044

Joda, visst er det idyll her i gården! Det var faktisk det den mystiske telefonoppringningen på mandag gjaldt også.. Det skal lages en tv-serie, og "noen" hadde oppdaga bloggen min. Men nei takk, det tør jeg ikke være med på, selv om jeg utleverer både meg selv og mine temmelig mye gjennom diverse media. Det er ett lite tankekors, men så lenge mitt hode og min blogg bare er opptatt av lapphunder, kaniner og andre dyr, kultur og natur-opplevelser - og så lenge jeg syns det er moro å formidle nettopp det, får det være som det er  :)

onsdag 059

Nalle fikk omsider slippe ut igjen, men han var ganske fornærma. Mulig han trodde at Wilma og Molly hadde vært på besøk??onsdag 043

I kveld ble det iallefall spinning av Mollys kvite ull ;-)

onsdag 070

Det var den fridagen :-)

2 kommentarer:

  1. Forstår veldig godt at du sa nei takk, til den telefonen, men det hadde vært veldig moro for oss andre om du hadde sagt jatakk :)

    Som vanlig, alltid morsomt å kikke innom bloggen din :)

    SvarSlett
  2. Takk for bildet, - detta va moro... Bergsbrøten, Eriksbrøten, Geithus, Geitsund, Slette, Brøta og Isakbrøten i dagligtala fra min barndom...
    Bjørg

    SvarSlett