mandag 10. desember 2012

Mellom himmel og jord

Jeg må tilstå at jeg var litt bekymra, og det blei ikke bedre da Nalle fant ei nisselue oppi skogen...

advent 007 

Det hele begynte for ei stund sida, men vi forsto det ikke. Bjørn hadde hørt noen mystiske smell fra taket/pipa, men hendelsen blei glemt - inntil en dag da vi brått kjente ei forferdelig lukt.

2. advent 2 006 Vi merka en sterk varme fra feieluka, og da Bjørn åpna  - fant vi en svær brennende klump inni der.

Nissen hadde brent opp!?!

2. advent 2 009

Vi måtte bare hive de forkulla restene ut i snøen, og håpe det beste...

2. advent 2 011

Utafor inngangen og den laaaange pipa, der sto nissemor og venta...2. advent 003 

Jeg henta bilen min på verksted for andre gang. Bensinpumpa var skifta ut, og nå så det sannelig ut til at vi hadde løst "problemet" - tilogmed kverka nissefar, liksom...

Det var småkaldt på Nes den kvelden, men bilen starta.

2. advent 2 005

Vi gikk en liten snusetur mens vi venta på at bilen skulle bli varm. Ved den gamle turistinfo'n er det en temperaturmåler, og den viste -18 denne kvelden. Og over lystavla henger skiltet;   Nesbyen   + 35,6. Det er Norgesrekorden, det.

 

Jeg kokte risengrynsgrøt igjen, og denne gangen huska vi på nissene, for sikkerhets skyld  ;-)

2. advent 024 Da jeg skulle på jobb på fredag, starta bilen som den skulle - på tross av noenogtjue minusgrader. Bildørene som er umulig å låse, var nå gått i lås, men ellers virka alt ok!

2. advent 007

Da jeg rygga ut og kikka opp, oppdaga jeg noe rødt i låveglasset...

2. advent 011

Tvi tvi - jeg håper vi har oppnådd nissenes godvilje igjen, og at vi slipper flere skremmeskudd og nissestreker...

 

2. søndag i advent.

Det var kaldt og det snødde, da vi kjørte opp til Ål tidlig søndagsmorgen.

2. advent 2 022

Oksekalvene lurte nok fælt på hva vi gjorde i ridehallen..

2. advent 047

   Mens noen drakk kaffe og spiste peppekaker  ;-)2. advent 041-trente andre Agility!  2. advent 039

Vi var tolv som gikk sammen om å leie hallen en hel dag, og dermed blei det ikke så dyrt på hver enkelt. Hallingdal hundeklubb lagrer alt AG-utstyret der oppe, og de ivrigste trener fast her hver mandag - men det har ikke jeg muligheten til å bli med på, dessverre. Men jeg håper det blir flere slike søndager. Det frister så absolutt til gjentagelse, selv om det er ganske langt å kjøre. Men hva gjør man ikke for hundenes skyld?

Det er lenge siden jeg har hatt en så sliten og fornøyd Nalle!

2. advent 056

 

Sola er borte i Bergheim nå, den lyser bare "oppi bakkan". Det er ikke mye dagslys å se uansett, for det er lange arbeidsdager i desember.

2. advent 2 012

Inne hos kaninene fryser vannet til stadighet, og musene er fæle til å forsyne seg av kaninmaten. Det blir litt ekstra å passe på inne hos dem, men Ullf og gjengen hopper og spretter omkring som vanlig.  Nissen ser nok til dem når jeg ikke er der.

Angorakaniner  fryser ikke ;-)2. advent 028

4 kommentarer:

  1. Nissene ble sikkert kjempefornøyd med grøten! :) Du får fortsette med å holde dem i det blide hjørnet sånn at bilen din fortsetter å gå da :)
    For et fantastisk flott ridehus! :) Har ikke sett maken jeg! Og så flinke dere er som trener agility på en søndag! :) Nalle var sikkert superflink sammen med mamma'n sin! Søteste Ullf med juleskjerf på! :) Fortsatt god førjulstid til dere!

    SvarSlett
  2. Ja, en må ikke glemme nissen i disse desember dager. Tenker han ble kjempe fornøyd da han fikk grøt. Så flott en hall å trene agility på vinteren da!!
    Her så har nissen "lånt" musikk øreproppene til Mariken. Hun er ikke helt fornøyd med det men jeg sier at hun får dem nok snart til bake.
    Ha en fortsatt fin førjuls tid!!

    SvarSlett
  3. Er det noe sted det er nisser, så er det vel på Bergheim?! Lurt å sette ut grøt til nissen tror jeg. Veldig morsomt at Nalle faktisk fant en nisselue! Pass godt på at dere ikke glemmer det igjen, neste gang er det ikke godt å si hva som kommer ned pipa (ikke at det var så lett nå heller da.....;)

    SvarSlett
  4. Nissen er på Bergheim, det er slik det er. Men Nøve har du tenkt at det kanskje var din gave fra nissen som brant opp? Du får fortsette å fore ham med grøt så er det kanskje ett lite håp om tilgivelse og ny gave til jul.
    Så fin hall dere får låne til treningen, sikker veldig greit å få trene innendørs på vinterstid.

    SvarSlett