mandag 25. mars 2013

Palmehelg!

-men først får jeg vel begynne der jeg slutta forrige ukes innlegg....

Tannfeen kom nemlig med en stor blå dusk til Tassen. Det var "betaling" for to hjørnetenner, fortenner og noen jeksler. Bra jobba!

palmesøndag 031

  På torsdag møtte vi Mini Morris igjen. Nå er gutta like store, men Morris ER eldst ;o)

palmesøndag 041 På fredag hadde vi fri, og da farta vi litt rundt omkring i diverse ærend. Vi var bla oppom Gol dyrepensjonat i Grønlia og hilste på Camilla, og de to lundehundene Napoleon og Gefjun!

palmesøndag 044

Så var det påskestemningen, da...

Se hva Hallingdal husflid har fått til! Ett friskt og frodig appelsintre midt i Gol sentrum. Sjølplukk kr. 50,- pr appelsin :-)

palmesøndag 036

- OG SÅ KOM ENDELIG  "PALMELØRDAG"

(med hele 16 kalde før sola sto opp!!)

palmelørdag 006

Det blei en deilig dag i sola - helt uten mål og mening!

palmelørdag 003

BARE KOS!

palmelørdag 001

Noen er mer oppfinnsomme enn andre....

...og nesten raskere enn sin egen skygge!

palmelørdag 010

Nalle gidder ikke bli med på leiken. Uansett hva Tassen gjør :/

palmelørdag 028 

Ludde fikk også komme ut i sola. Han føler seg nok ganske "klippeklar", så nå venter vi bare på bittelitt varmere vær... Se så vakker han er!

palmelørdag 022

Det har ikke smelta mye snø i tunet enda!

palmelørdag 044

Vi var ute helt til sola gikk ned. Da ble det ganske kjølig med en gang. Tro det eller ei, men jeg både støvsuga, vaska og satte fram litt påskepynt innen kvelden var omme :o)

 

SÅ KOM PALMESØNDAG!

 

Tassen og jeg reiste til Flå og henta mamma. På heimvegen stakk vi innom butikken og kjøpte med oss diverse påskesnadder - og deretter var vi klare for tur sammen med Monica, Ida Mari og WILMA!

palmesøndag 002

Skikkelig påskeføre oppover bakkan! Og lua til Ida Mari var bare sååå fristende... palmesøndag 007

Vi nådde målet vårt etter ett par km.

palmesøndag 012 Da var det velfortjent kaffepause med kvikklunsj, boller og appelsin.

OG UTSIKT!palmesøndag 019

Takk for en fin dag!

palmesøndag 024 

Gamlemor på 84 fikk kvile seg litt på sofaen, mens jeg lagde middag - påskeskinke med brun saus, poteter og grønnsaker, desserten var kaffe og påskemarsipan... Hundene spiste hundematen sin, og deretter ble de liggende helt utslått! Det blei kvelden og mørkt, før jeg kjørte mamma heim til sitt.

Jeg skal jobbe de neste par dagene, men meterologene lover at været skal holde seg.

Starten kunne ikke vært bedre - så dette ligger an til å bli litt av ei påske!

2 kommentarer:

  1. No fekk eg fullstendig påskestemning her! Gler meg til å ha fri! Skal jobbe i dag og i morgon og så vert det fri frå onsdagen av :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå har vi påskefri, Kristina!!!! Kos deg - det skal jeg :)

      Slett