fredag 3. mai 2013

Nesten i glemmeboka

Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne, men i og med at data'n er kaputt, og jeg bare har bilder på telefonen - så legger jeg ut de jeg liker best, og prøver å få dem i noenlunde rekkefølge. Det hadde plutselig gått ett par uker, minst...
På Bergheim Vels årsmøte-fest, var det jeg som vant hovedgevinsten; en stor fruktkurv sponsa av Kiwi :)



Dagen derpå bar det ut av dalen, og ned på Zoo1 Expo, dyrebutikkenes store varemesse. Det var spennende for Tassen, men han oppførte seg eksemplarisk! Er så stolt av ham, atte :)


Nalle og Tassen har vært på trening på Torpomoen, sammen med Molly og co. De har trent litt lydighet og Rally, iallefall Nalle og Molly.



Tassen har trent mest på å være leike og ventehund, og han begynner å få taket på noen øvelser nå. Sitt, ligg og på plass, f.eks. Og å gi labb, og å nusse :)
Se å nusselige de er alle sammen :)



Onsdag for ei uke siden, gikk vi deler av den gamle konge-vegen ved Rauk. Bergheim-grenda sees langt bak i bildet, og på rv.7 dundrer bilene forbi.




Nalle og Tassen på gamlevegen.



Det er litt av ett kunstverk, egentlig!


SPOR-trening til kvelds! Tassen syns det var kjempestas å finne rådyrklauven. Han måtte få smake litt på den, og jeg tror han gleder seg til neste gang ;)



Nalle gikk blodspor dagen etter. Ikveld har jeg lagt nytt spor, som han skal gå imorgo kveld. Det ble bare 400m, for jeg måtte spare litt blod...


Torsdag gikk vi tur i Flå. Bilen blei parkert ved Roppe, og derfra fulgte vi en skogsveg inn til Travendalen. Lenge siden jeg hadde vært her. For enda mye lengre siden, gikk visstnok selveste Tiedemann her, maleren, - for å besøke ei fager møy ved navn Guro. Enslig mor, var ho visst også...



Vi gikk rundt Trolltjern, nesten. Ett idyllisk tjern, og under isen svømmer Karuss. En ganske uvanlig karpefisk, etter hva jeg har forstått.


Roppeturen blei nesten 7,5km tilsammen, den!



Krinkelkrokturen i Bergheim blei nesten 7km den også. Opp og ned, og fram og tilbake.


Søndagstur i Blåveis-skogen....


Da arbeidsdagen var slutt på mandag, dukka Molly opp igjen :)



Da blei det full fres og fart og spenning, og en liten tur i Gol :)



Jeg har fått en stor pose med Leonberger-ull, og det er så spennende å prøve noe nytt. Har akkurat spinni opp mye angora, så dette var litt av en belønning til meg sjøl. Nalle og Tassen var muligens ikke helt fornøyde ;)



Idag, fredag, har Gutta Boys hatt damebesøk!
Tassen sprang nesten rundt seg sjøl, mens Nalle prøvde å sjarmere den kostbare Damen på sin måte :)



Inger og jeg tok dem med og gikk tur mot Dekkan.


Turen blei lengre enn først tenkt - vi passerte grensa til Flå, videre opp en skogsveg, og over på mastestien, før vi kom oss ned på grusveien igjen...


Ikveld har husets mannlige beboere liggi om slakt, mens jeg har spinni mere hund og blogga på Padda...
Og imorgen er det atter arbeidsdag.
God helg!



2 kommentarer:

  1. Tror alle her misunner deg den naturen rett utenfor stuedøra. :) Det er lissom så lett å bare gå da.

    Lille Tassen er nok en helt annen type enn Nalle. Ser han er en tøff, nysgjerrig liten vakker hund. Akkurat sånn de skal være. :) Og forresten, liten... han er blitt stor!

    SvarSlett
    Svar
    1. Lille Tassen er nok ikke så tøff som han liker å tro, men han er en fantastisk flott lillebror, Nalle kunne ikke fått noen bedre :)

      Slett