onsdag 7. august 2013

En lang fridag :)

Det er alltid godt å komme opp til Rakketjern.

Da er de bratteste bakkene unnagjort, og vannet smaker alltid deilig!P1000341

Det er ikke lange stubben videre opp til Jordesmyrnatten, og det er vanligvis godt å komme hit også.

P1000357

Men i dag syns Tassen det var kjeeedelig…

P1000359

Og det var litt rart å komme hit i dag.

P1000365

Neste gang vi skal opp hit, skal Doffen og Holli være med.

P1000373

Tanken på hvor sjuk Doffen var da han ble bært ned fra fjellet sist gang vi gikk her, gjorde kveldsturen vår litt vemodig. Men heldigvis har Doffen blitt like god som før Smilefjes

P1000377

Og egentlig er både naturen og turen like fin som før. Den er bare litt forheksa, liksom.

P1000381

Men denne onsdagen begynte med en helt annen topptur, den!

DSC_8380

Fem damer fra Bergheim-kroken tok nemlig turen til Vassfaret Bjørnepark, i anledning den enes 70 års dag!

DSC_8356

Vi kom akkurat i tide til å få med oss bjørne-föring kl 11.30. Alle 8 bjørner var sultne, og bjørnepasseren utførte jobben med glans. Mens bamsene fikk epler, fortalte han på en lettfattelig og artig måte om bjørnene i parken, og om bjørner generelt. Utmerket!

DSC_8362

Vera kontrollerte at ‘trøllet’ holdt seg under brua noen timer til…

DSC_8375

…og så gikk vi hele runden, og koste oss like mye som alle parkens dyr…

DSC_8368

Kaffe og vaffel i Berte-stugu hører med, når man er i parken.

DSC_8388

TAKK FOR EN TRIVELIG TUR, DAMER!

 

DSC_8397

I kveld skulle jeg klipt en kanin, polert bil, og tatt oppvasken – men jeg fant ei kjempeartig oppskrift i Anne på landets blogg, og greier ikke slutte å hekle…

7 kommentarer:

  1. Kjempeflott natur! Det er alltid så deilig å sjå bilda dine, då klør eg alltid etter å kome meg på fjelltur. (VOKS FORTARE VILMA! :D)

    Det såg også ut som ein fantastisk fin dag i bjørneparken.

    Fine gryteklutar forresten! (eller er det gryteunderlag??) :) Det er så gøy når ein fin noko artig å lage, då klarar ein liksom ikkje å stoppe :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er fint her :) Jeg fikk Tassen midt i ei langvarig kuldeperiode. Da våren kom, og han var 4-5 mnd, blei han med på ganske lange turer. En lundehund er så lett i kroppen, så jeg tror ikke det er mulig å slite ut en slik valp - så lenge den går i bånd ihvertfall. I værste fall kunne jeg jo bare ta ham under armen, han var/er lett som ei fjær :)

      Bjørneparken er så flott! Kan godt bruke hele dagen der inne. Det er mange dyr og se på, og kose med. Det er griller hvor man kan lage sin egen mat, og sitteplasser jevnt fordelt i fin natur! Du tror det ikke før du har sett det ;)

      Det skal bli grytekluter. Skal hekle to og to sammen, så de blir skikkelig tjukke. Og så må de få ei fin hempe :) Jeg kommer til å bruke opp alt restegarnet mitt nå!
      ps. det ender vel med at jeg må kjøpe inn noen nye, fine farger - og dermed er jeg like langt...

      Slett
    2. Ja det er sant. Vilma får gå ein del no, men me har ho mykje i bånd. Men me prøver likevel å begrense ho og bære ho litt når me er ute på tur, for ho har liksom berre eitt gir og det er full gass! Ho byrjer allerede å bli ganske tung synst eg, sjølv om ho er lita, dei er jo ganske kompakte desse staffane..og i tillegg så har ho jo IKKJE lyst til å bli bært, så ho makkar seg voldsomt - det gjer det ikkje akkurat lettare! :D

      Eg trur me kjørte forbi bjørneparken då me skulle til Halden for å hente Vilma..det kan vel stemme?

      Dei gryteklutane var eit glimrande påskudd å bli kvitt restegarn, eg trur jammen meg eg må lagre oppskrifta. Eg har ALTFOR mykje garn liggande som eg ikkje heilt veit kva eg skal gjera med..men haha, eg er også slik som deg - må kjøpe inn nytt garn sjølv om eg kan fint bruke dei restane eg allereie har. Det er ein ond garnsirkel det der ;)

      God helg!!

      Slett
    3. Meget mulig dere kjørte forbi her,ja! Rv 7 er korteste vegen mellom Oslo og Bergen.
      ...jeg har allerede kjøpt mere garn. Håpløs!

      Slett
    4. Ja med mindre det finst fleire bjørneparkar så var det heilt sikkert den! :) Eg meinar også at eg såg eit retningsskilt til Bergheim, og då tenkte eg på deg og lurte på om det var riktig Bergheim :)

      Haha, eg skal kjøpe meg garn i helga eg også! Skal strikke babydress til ei venninne som snart skal ha baby, og då er sjølvsagt ikkje det garnet eg har liggande godt nok :p Brukar å bestille ein del frå Pickles.no, dei har så deilig mjukt garn. Berre så synd at det ikkje er så veldig billig.. Jaja!! :)

      Slett
  2. Flott tur, flotte bilder og flotte jenter.
    Det er alltid så hyggelig å kikke innom bloggen din, Inger Synøve.

    Riktig god helg fra Hilde på Solbu!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk i like måte, Hilde! Jeg er stadig innom deg, selv om du ikke ser så mange "poteavtrykk" ;) God helg til dere også! Håper forresten Fant syns det var moro på telttur!

      Slett