fredag 23. august 2013

Hit og dit

Jeg får slenge innpå ett lite innlegg igjen, for nå har jeg vært ute i den store verden…

Nalle, Tassen og jeg kjørte til Telemark på tirsdag, dvs en biltur på hele 2,5 timer! Tenk at det ikke er lengre. Og at jeg ikke tar turen hit oftere.

DSC_8537

I Tuddal finner jeg både husrom og familie. Det må være verdens koseligste hytteutleie, her hos Hogstul hytter. Stedet anbefales på det varmeste! Jeg fikk servert kaffe ute på krakken klokka 8.30 om morgenen (det er kanskje ikke helt normalt ;),  men vi satt da der og koste oss, mens morgensola varma kropp og sinn.

Dagen var fortsatt ung, da vi la i veg innover Prestevegen.

P1000660

Tantene med stor T, viste seg å være noen skikkelig racere i blåbærskogen!

P1000657

Nalle kvilte seg i blåbær lyngen, mens han holdt oss under oppsikt.

P1000659

Turen blei nok litt lengre enn vi hadde tenkt oss, og ingen takka nei da maten blei servert heime hos Kristin. Ett deilig måltid, den gode samtale, en sliten kropp…

Litt vemodig å dra fra alt dette.

DSC_8543

En fantastisk fin dag var nesten over, da vi reiste heim til kaninene på Bergheim. Takk for denne gang – vi kommer helt sikkert tilbake!

Tror dere ikke jeg fikk med meg masse blåbær fra Tuddal  Smilefjes som rekker tunge

De snille tantene insisterte på at jeg skulle ha alt sammen, og jeg kunne ikke motså. Tanken på blåbær-pai gir meg alltid vann i munnen. Mens jeg sto og renska bæra i dag, kom nabo Inger på døra. Takk og pris for at det finns slike som henne, som bare stikker innom for å si hei !  Og slike som henne - som er lette å lure med på tur!

DSC_8567Nalle og Tassen sier heller aldri nei Smilefjes som blunker

Vi kjørte til bommen og derfra gikk vi inn til Brynhildstølan. Det blir noen km tur/retur. Sola varma godt, og det dufta fra moltemyrene.DSC_8569

Niste hører med når man er på tur. Den gode fjellufta skjerper apetitten til liten og stor.

DSC_8561

Og jammen tror jeg ikke det var litt romantikk i lufta også!

DSC_8578

Tok dere på fersken Smilefjes som blunker

GOD HELG!

1 kommentar:

  1. Så koselig :) du har så mykje fin natur rundt deg Nøve, og så er du så flink til å bruke den!

    SvarSlett