fredag 1. november 2013

Oktober, over og ut.

Her er mamma i kjent stil  Smilefjes

DSC_0096

Denne lørdagen var vi ikke alene….

DSC_0094

Maya og dachsene slo følge med oss opp til Rime, og etterhvert brøt sola seg gjennom tåkehavet. Da blei det idyll på Farmen!

DSC_0114

Mamma og Nalle følte seg heime her, og praten gikk livlig.

DSC_0122

Tassen fikk leike med bestekompisene sine,

DSC_0138

og alt var fryd og gammen Smilefjes

DSC_0144

Timo og Pelle er to riktig så snille gutter.

DSC_0128

Men en gutt er mer tålmodig enn alle andre…   Rødt hjerteNALLERødt hjerte

DSC_0142

 

Vi koste oss med nista i solveggen, og vi prøvde å smile til fotografen…

DSC_0151

Det er idyllisk her oppe, det er sikkert. Og vi fløværinger kommer vel aldri helt over at den aller første Farmen ble spilt inn akkurat her.

DSC_0174

Ett eller annet er i ferd med å skje her i disse dager også. Hogst og gravemaskiner holder på tett inntil de gamle, solsvidde tømmerveggene på Rime gård.

DSC_0181

 

Søndagen var grå og litt stusselig, men perfekt for kaninklipp Smilefjes

Angolina var førstemann ut, og ho hadde utrolig fin ull denne gangen!

DSC_0195

Anina også… Nærmere 10 cm lang ull, og bare noen floker i kjakene. Ho overlevde klippen ho også, selv om jeg fortsatt bruker nesten to timer. Det hender jeg tenker at jeg ikke orker mer. Stakkars kaniner, at jeg ikke har lært meg en bedre teknikk etter to år??? - andre bruker jo bare en halvtime på klippen…

DSC_0201

Men, når jeg omsider er ferdig og ulla ligger i esken, og kaninene er like hele – ja da er jeg superfornøyd med meg selv og mine søte små.

Nå koser Angolina og Anina seg under varmelampa, og de er spretne og glade kaniner, begge to.

Det har vært travelt i butikken igjen. Vi ble plutselig èn for lite, men det er heldigvis mange som kan tenke seg å jobbe hos oss. Ett luksusproblem, det der – men det tar jo litt tid før nye folk kommer på plass og i orden. Spennende dager, men innen mandag må vi bestemme oss for hvem vi vil ha…

Jeg fikk meg en fridag idag likevel Smilefjes

Nalle og Tassen var fornøyde med det, og litt utpå dag måtte vi ut å gå. Vi gikk litt utenfor allfarveg i Bergheim-kroken, og kom over både det ene og det andre. Mye spennende, syns iallefall Tassen.

Her har bever’n vært!  …men det er grusomt lenge siden….

IMG_6395

Men her lukter det ihvertfall hjort…IMG_6400

Tassen er innmari ivrig på spor. Jeg la ett blodspor på formiddagen, og da han fikk gå det noen timer seinere – var han virkelig i sitt ess…

IMG_6404

…da han innså at han ikke skulle på musejakt i steinrøysa…

IMG_6412

…gikk han sakte, men sikkert, strake vegen fram til rådyrklauven.

IMG_6437

Nalle fikk gå det samme sporet etterpå - “på ert”.

IMG_6445

Det var jo altfor enkelt for ham, men moro likevel Smilefjes

Her er skryteveggen til Nallefar… Foruten Ettersøks-diplomet, har’n fått noen fine porselensbilder av Nina, og de passer bra her.

IMG_6457

My Spoilt Adorable Finnish Lapphund kan brukes til så mangt…

IMG_6470

Her er han prøvekanin…

og det viste seg fort at lapphund-skjerfet var aaaaltfor kort Smilefjes som blunker

GOD HELG!

3 kommentarer:

  1. Oi, den fyrste farmengarden ja! Det var den einaste gongen eg faktisk fulgte med på farmen. Det var ein kar heimanfrå Dale som var med, men eg er ikkje vidare stolt over det - han oppførte seg litt merkeleg på tv :p

    SvarSlett
  2. Vet du, da den serien gikk, hadde vi ikke tv2. En svoger var så snill at han tok opp på video, alle episodene hver uke - så vi hadde skikkelige kosekvelder med mange episoder på en gang..
    Jeg husker fyren fra Dale, ja - og jeg har møtt ham noen ganger etterpå. Det blei tidenes første Farmen-par, i dag har de tre unger og lever som alle andre par, vil jeg tro :)

    SvarSlett
    Svar
    1. hmm, prøvde akkurat å skrive ein kommentar her, men den forsvann! ...jaja.. det eg skulle sei var i allefall at ja det stemmer det, dei vart jo det fyrste paret! Det var no godt at det enda godt :)

      Slett