onsdag 11. desember 2013

En...to…tre…

 

Den 24.11. fikk den skjønneste Gunvors Emil (populært kalt Buster) klippt seg.

DSC_0373

Det var litt kaldt, så han fikk være innomhus den første tida Smilefjes

DSC_0379

Buster var glad for å komme seg ut til de andre kaninene etter ei ukes tid. Han hadde ikke stort behov for varmelampe, men den blei hengt opp for sikkerhetsskyld…

IMG_6716

Omtrent 200 g nydelig, kvit ull etter en klipp…

P1010084

Ulla spinnes rett på rokken, karding er ikke aktuelt på angoraen!

P1010081

Først ei snelle, så ei snelle til -

-og deretter tvinnes de to trådene sammen.

P1010085

Så sveives tråden over på hespetreet.

P1010088

Jeg bruker å la garnet kvile på hespetreet ei natt, før jeg tar det av, og gir det en vask.

P1010099

Etter vask og tørk, settes det over på garnvinda, og garnet vindes opp til ett nøste…

Og endelig kan strikkepinnene tas i bruk!

IMG_6896

Dette har jeg venta på lenge Smilefjes

Jeg har ikke spinni av den kvite angoraen før nå, og den har vært en fryd å arbeide med. Jeg har gleda meg veldig til å lage noe av denne angoraen, til noen helt spesielle jenter.

Den 11.12.13 er straks over. Det har vært en fantastisk dag!IMG_6870

1 kommentar:

  1. Du er så flink med denne spinninga di, eg vert heilt inspirert! Trur eg kanskje må læra meg slikt ein gong, når eg har plass til ein rokk i stova. Det vert med andre ord ikkje der me bur no! :)

    ...no har eg forresten børsta Heino såpass mykje at eg trur det skal vera nok ull til litt garn, så snart skal eg sende over ei pakke til deg!! :)

    SvarSlett