fredag 9. mai 2014

Kontraster i mai

 

Takk og pris for at jeg jobber på ett søndagstengt kjøpesenter

P1010819

En slik dag er nemlig til for å nytes Smilefjes

P1010816

Bjørn tok årets første plenklipp, mens jeg pusla med dyr og blomster.

P1010823

Litt utpå dag, satte jeg meg i bilen, og kjørte opp mot Flatvollen…20 min unna

P1010791

TOPPEN AV LYKKE – JEG HAR TO TREKKHUNDER!!!

IMG_9041

Det gikk i super-fart oppover den slake fjellsida!P1010796

pga LEMEN – det kryr av lemen i fjellet!

lemenjakt

….både levende og døde.

P1010802

Jeg prøvde å styre unna, men Nalle slukte minst fire. Ingen Nalle-nuss på fire dager!

IMG_9044

Alt i alt var det en fin, liten skitur. Det er snø nok til 17.mai, minst – så jeg håper det blir flere turer.

P1010799

Heime var sola i ferd med å gå ned, og det skulle vise seg å være anna vær i vente…

P1010811

Mandag og tirsdag er mine faste arbeidsdager.

Her er kollegaene mine - og NICKO  Smilefjes

Sjefen over alle sjefer - det er Nicko, det!

 

Onsdag er fridag, og endelig, må jeg kunne si - var det “dårlig” vær!

Det har gått riktig så bra med øyet til Ullf. Han har fått salve på øyet to ganger om dagen + kos og noen rosa, små drops som han liker så innmari godt…

IMG_9063

Nalle og Tassen liker de små brune aller best…

IMG_9065

Frekkheten lenge leve  Smilefjes som blunker

IMG_9067

Men vi må ut på tur, selv om det regner litt. Det dufter - heggen blomstrer allerede!

IMG_9124

Det ligger nysnø på Ryfjell…

IMG_9095

Det er vått og kaldt – og slettes ingen vits i å utfordre Nalle til å ta en dukkert!

IMG_9099

Ikke Tassen heller, for den saks skyld – han er om mulig enda mer pyse nær åpent vann!

IMG_9105

Det blomstrer i Bergheim Smilefjes som blunker

IMG_9127

Det blomstrer i karrig “jord” også.IMG_9133

På slike dager – hva smaker vel bedre enn rykende varm grønnsak-suppe…?

Semulepudding, kanskje? Smilefjes som blunker

IMG_9136

IMG_9209

 

 

CARPE DIEM

IMG_9144

Ut på tur – aldri sur.

Men det var veldig kjekt å få med seg en kar med motorsag, syns Tassen!

IMG_9155

IMG_9150

                      

 

 

  Han fungerte som fotograf også, så vi “poserte” på Nallenatten Smilefjes som blunker

IMG_9165

Nalle var overoppsyns-mann og vegviser

IMG_9176

Tassen var en ivrig læregutt

IMG_9181

Sammen jobba de seg gjennom de værste rotveltene i Mastestien.

IMG_9180

Klar bane – nå kan man gå to i bredden tilogmed Smilefjes

IMG_9191

De ble to godt utnytta fridager, må jeg si. Jeg har spinni ganske mye også, og er snart ferdig med all ulla til Honey.

Det passer bra, for nå er det vel snart på tide med kaninklipp igjen Smilefjes

GOD HELG!

1 kommentar:

  1. Haha, han er søt han Nicko! Det er så artig når fuglane får bade, dei strekker på seg og breiar ut vingene og prøvar å få vatn overalt! :) Eg hadde sjølv ein undulat i fleire år som eg brukte å ta med inni dusjen og spyle (forsiktig altså, ikkje hardsprut!), og han elska det!

    Elles må eg jo berre sei at det er nokre flinke skogskarar du har!

    SvarSlett