mandag 16. juni 2014

Mandags-blues

For ei uke siden, var vi på Torpomoen, og trente litt sammen med Morris og de andre i Hallingdal Hundeklubb.

IMG_9946

Nalle var heime, så Tassen fikk ha damene i fred, denne kvelden Smilefjes som blunker  Sjekkestilen har han lært av storebror, trur eg…

IMG_9942

Torsdag hadde vi fri, så da tok vi turen ned til Flå og besøkte mamma. Denne dagen dro vi på en liten handletur.

IMG_9974

Vi var bortom Flå kirke og vanna blomster, og jeg var så heldig å finne cache nr 14 Smilefjes som blunker

IMG_9976

Vi rusla mot sentrum, og forbi den splitter nye Flerbrukshallen. Her hadde det vært stor innvielsesfest noen dager tidligere. For øyeblikket såg bygget svært så øde og forlatt ut.

IMG_9979

P.g.a den nye hallen, har skolegården på Flå skole blitt litt mindre siden jeg var elev her.

IMG_9982

Men det nærmer seg stygt førti år siden jeg begynte i 1.klasse, og skolen er fortsatt lett gjenkjennelig.

IMG_9983

Esso-stasjonen er nyopp-pussa. Her kjøpte vi oss likegodt en hamburger, og vi følte oss svært så urbane der vi satt på hver vår pidestall  Smilefjes

IMG_9985

 

Vi kom heim fra Flå seint på kveld, men det var fortsatt lyst – og gutta hadde fortsatt lyst til å gå en tur.  Elendig ordspill, men vi gikk…

IMG_9995

…vi gikk den idylliske Geitsund-runden.

IMG_9997

MARKENS GRØDE…

Rabarbra.grøt m melk og sukker…. MMmmmm

IMG_9991

Jeg kan ikke skryte av stor avling av noe som helst, men jeg vil skryte av noen store blomster. Orientvalmuen min, som trofast kommer igjen år etter år, den blir bare finere og finere…

DSC_2012

De er rett og slett vakre!

DSC_2016

Irisen som jeg flytta tidlig i vår, kom jammen med noen få blomsterstengler! Den nyter morgensol.

DSC_2010

Seigliva gamle og nye akeleier blomstrer der de skal, og der de ikke skal. Men den sarte blomsten er vakker!

DSC_2026

Hundene, Tassen spesielt, han vanner og luker og gjør så godt han kan.

DSC_2018

Det har vært varmt i lang, lang tid. Og den gamle duft-sjasminen, fyller stua med go’duft hver kveld, når vinduer og dører står på vidt gap…

DSC_2029

Helgas utskeielser får jeg skrive om i neste blogg-innlegg Smilefjes som blunker 

Disse mandagene er så laaange.

1 kommentar: