mandag 27. oktober 2014

Sommertiden er over -

- men vi fikk en fin start på dagen likevel!

Det føltes så godt å få en time ekstra, liksom Smilefjes som blunker

Da fikk vi tid til å lese hundeblad til morgenkaffen, og all ting!

DSC_0802

Tassen og Nalle har fått hvert sitt blad, serru Smilefjes

DSC_0807

Det var 14 grader og nesten sol i dag! Folk har klaga over vind, men i Bergheimkroken er det lunt og godt. Jeg merka bare noen vindkast sånn innimellom. Graset var tørt, og endelig kunne kaninene være ute igjen.

DSC_0797

Vi gikk den “halv-lange mastesti-varianten” i dag Smilefjes

IMG_1629

- mens Angolina, Theodor og Ullf koste seg ute i varm og god høstluft.

IMG_1643

Deretter tok vi storrengjøring i hyblene.

IMG_1649

Nalle er innmari nøye med å sjekke om det har vært mus der i det siste…

IMG_1653

Skikkelig pliktoppfyllende dreng, han Nallemann Smilefjes

IMG_1652

Ullf har dessuten fått litt særbehandling av meg og Tassen den siste uka. Øye og ørevask mm…

DSC_0747

 

I kveld tok jeg med bundingen og reiste til mamma en tur. Vi så på Farmen og spiste godteri Smilefjes som rekker tunge

DSC_0816

Ganske moro å strikke med kjøpegarn og sterke farger, forresten!

Det var lenge siden sist.

Her går det jo stort sett i heimelaga garn om dagen. Av Angolinas siste klipp, har jeg strikka ett sokkepar og ett vottepar, og enda har jeg ett nøste igjen!!!

DSC_0813

Lapphundgarnet av Jarek blei omsider ferdig, det blei jammen over en kilo tilsammen.

IMG_1600

Nå har jeg alpakka på rokken, det er fantastisk behagelig å spinne -  men snart skal jeg spinne lapphund igjen - fra Lappehiet denne gang Smilefjes som blunker

Jeg har jobba på orntli’ noen dager denne uka også, men torsdag hadde jeg fri - og da havna vi opp i skogen sammen med Tussi og Hege!

DSC_0772

Vi fulgte en sti fra Østenforskogen som endte opp i Midtlivegen i Nes.

DSC_0763

Det var så innmari koselig å treffe dem igjen!

Tussi hadde ikke hilst på pappa’n sin på ett og ett halvt år, men de gjenkjente hverandre med en gang, ingen tvil om det Smilefjes

DSC_0759

Tenk at Tassen er onkel, da Rødt hjerte

God utsikt over Nesbyen, mens tåka lå som ett lokk og dekka Beia og fjella omkring.

DSC_0787

Denne turen må vi ta oppatt, Hege – se så fin sti, da!

DSC_0793

Men nå får jeg legge meg på lading, jeg å…

IMG_1598

HA  EI  FIN  UKE !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar