tirsdag 17. februar 2015

Kort fortalt.

 

Verden gikk litt av hengslene denne helga.

Det begynte med fredag den 13. Lørdag var Valentinesday og søndag var det fastelavn.

Helga inneholdt ett merkelig sammensurium av merkedager, som ble fylt av kjærlige, men ikke minst hatefulle, grusomme gjerninger. Terroren i København kom med ett så nært og det er egentlig fryktelig skremmende, men likevel er det fjernt fra mitt Hallingdal.

Takk og pris.

P1020793

Fredag den 13. gikk bra i år også. Gutta koste seg side om side med hvert sitt tyggebein, mens jeg koste meg med Taco. Som vanlig.

Gubben kunne bare ha det så godt, han som var i Vassfaret Smilefjes som rekker tunge

P1020798

Valentinesday var som en vanlig jobbe-lørdag for min del, den kom og den gikk uten at jeg merka noe spesielt. Det var knallblå himmel og sola var stor, og varm og rund – men da jeg var ferdig på jobb, var ho i ferd med å gå ned. Men dagslyset har vi nå til klokka er nærmere halv seks!

Rødt hjerteRødt hjerteRødt hjerte

Søndagen var grå.

P1020821

Ingen fargerike fjær på bjørkekvistene, men bittelitt nysnø, derimot Smilefjes som blunker

P1020811

Fineste fastelavn-pynten, det, tenker jeg Smilefjes

P1020819

Kvelden bød på to trøtte bikkjer, fyr i ovnen, Nattradio’n, taktfast surr på rokken og rødvin i glasset.

og fred i sjela - uten en eneste fastelavnsbolle!

P1020838

Dagen i dag, hadde også ett navn – BLÅMANDAG, faktisk! Og imorgen er det Feite-tirsdag. Om noen skulle lure, så har det visstnok med fastetid før påske å gjøre Smilefjes som blunker

LEV VEL!

P1020857

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar