tirsdag 3. mars 2015

Framskritt

Så var det brått tilbake til hverdagen, ja.

Arbeidsdager med fint vær - og dårlig vær på fridagene. Typiks! Nei, jeg kan jo ikke si det, jeg som hadde det så fint forrige helg.  Denne frihelga har riktignok vært grå, men denne uka har slettes ikke vært kjedelig! Det har skjedd store framskritt her på Bergli, nemlig…

Gutta boyz skjønte ikke hva som var i ferd med å skje, da gubben tok styringa på kjøkkenet. Jeg syns så tydelig jeg ser en litt bekymra mine på Nalle…?

P1030130

Begge to fikk være med til Gol, fordi huset blei invadert av både rørlegger og feier den samme dag – og den godeste Bjørn pakka sekken og dro til Vassfaret.

Jeg hadde fire arbeidsdager på rappen, og jeg skal hilse og si at dagene gikk unna!  På kveldene hadde jeg slikt å gjøre…

IMG_2772

Grunning den første kvelden, og i løpet av de to neste - fikk jeg malt alle 3 romma i hønsehuset Smilefjes

IMG_2779

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det kommer til å bli knallfint, reineste Buckingham Palace, som Gry sier. Nå gjenstår bare forskjellige trapper og verpekasser og slikt, før huset er klart for innflytning.  Nesten, da. Egentlig må tælen gå i bakken først, slik at elektriker får gjort jobben med å legge opp strøm nedi kåken. Og så må det lages en stor uteplass.

Så må uthuset males utvendig, bare det blir mildt nok i været. Det vil nok ta noen uker til før alt er klart.

P1030132

Vaskemaskina våres streika for litt siden, og vi blei nødt til å kjøpe ny. Vi er tilhengere av gjenbruk her i huset, men enkelte ting lønner det seg ikke å reparere.

Nå sto fornyelse på kjøkkenet for tur. Tassen skjønte overhodet ikke hva jeg dreiv med!

P1030147

Flott hundehus til Tassen?? Smilefjes

P1030152

Det var bare det, at jeg måtte ommøblere litt.

Kjøkkenet er heimelaga, og plassen er utnytta til fulle, men det viste seg at det skulle gå an å få plassert ei lita oppvaskmaskin i oppvaskbenken – hvis vi bare fjerna skuffene…

Så på torsdag dro jeg inn en flunkende ny og DIGER pappeske.

P1030153

På lørdag var det skikkelig uvær i Vassfaret, så Bjørn kom heim. Og dermed blei han satt i arbeid momentant Smilefjes som blunker

P1030204

Nå er oppvaskmaskina på plass, og jammen greide han å få brukt de gamle skuffene i ett anna skap. Skuffer er kjekt å ha! Det blei ingen hundehus til Tassen, men jeg er strålende fornøyd med resultatet likevel.

P1030220

***

Søndagstur’n tok vi i masteløypa. Dette er Nalle på Nallenatten den 1. mars 2015

P1030184

Jeg liker denne skogen her…

P1030186

Perfekt terreng for hjort, og for gaupe.

P1030189

De er ikke lette å få øye på, men det skulle ikke forundre meg om vi blir holdt under oppsikt av en eller annen.

P1030187

Rart å se så lite snø…

P1030213

Gåsunger og blå himmel – det er vår i lufta!

P1030224

Det er ubeskrivelig godt med mandagsfri. Vi dro ingen sted idag, men rusla en tur rundt omkring på Bergheim.

P1030227

Det er ikke helt umulig å finne snø, her heller Smilefjes som blunker

P1030234

Vi såg ferske grevlingspor i snøen, og her har han forsynt seg grovt!

P1030247

Rundturen varte ett par timer eller så, og vi fant noen ekstra utfordringer i dag også Smilefjes

Nalle er ikke helt trygg i slike sitasjoner, men han går på – og da gjør Tassen det samme Smilefjes som rekker tunge

P1030260

Og deretter tok gutta en liten blund Smilefjes som rekker tunge

P1030273

Ludde var ute og lufta seg litt, før han blei klipt i kveld.

P1030290

- og så har jeg sitti med strikketøy og kost meg med lapphundgarn…

IMG_2805

og etter litt om og men og att og fram

- blei det jaggu ett blogginnlegg til slutt også Smilefjes som rekker tunge

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar