søndag 28. juni 2015

Ferietid!

Dette har vært ei uke med den ene toppturen etter den andre. Hele mandagen gikk med til å vente på at bilen skulle få fiksa varmeregulatoren sin, noe som er ganske viktig å ha i orden når man har sommerferie. Det var kanskje ikke det aller beste sommerferieværet, så vi gikk bare en rundtur i Bergheimkroken på feriens første dag.

Mesteparten av dagen gikk med til pusihus-trening Smilefjes

P1060676

Nalle ser egentlig ganske snill ut, han – og han lover…

- men det er litt vanskelig å holde seg unna, serru…

Han har hatt muligheten til å spise henne flere ganger, men han har altså ikke gjort det!

P1060567

Den intensive treningen fortsatte på tirsdag. Nå kan de “omgås” inne, under oppsikt, selvfølgelig – men jeg prøver å ikke blande meg inn. Stripa begynner å føle seg trygg. Ho kjenner Nalles begrensninger, nemlig.

DSC_0404

Da det lei utpå dag, måtte vi ut på tur. Det er den reineste luksus-følelsen å bare dra avsted, med aircondition i orden og full dieseltank Smilefjes som rekker tunge

Vi kjørte like til Godvatna, vi. Fant stien til Høgdefjell, og la lystig iveg

P1060609

Og etter en drøy halvtimes gange, var vi ved vardene på Høgdefjell Smilefjes

P1060599

Det var stemningsfullt å se uværet komme sigende over Strøslifjell, mens gauken gol.

P1060624

- og tordenværet rulla bak oss på Valdres-sida

P1060634- og plutselig var vi midt i det Smilefjes som rekker tunge

P1060647

Da fikk jeg testa regnponcho’n! Tommelen opp

Jeg kunne ikke dy meg…måtte ta en tur ned til Strøen også. Det var så lenge siden sist. Jeg koste meg med kaffen og nista delte vi, før vi tok oss en kvil inne i Dølahytta. Nalle og Tassen la seg godt til rette i sengene sine, og gled lysløst inn i Drømmeland. Regnet tromma på taket, og livet var bare herlig.

P1060657

Det var laaaangt på kveld innen vi pakka sammen og kjørte heim. Stripa venta på oss.

P1060664

Og ferien var bare såvidt begynt Smilefjes

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar