tirsdag 11. august 2015

En helt vanlig sommerferiedag…

 

Jeg koste meg heime denne fredags formiddagen. Pusla og stelte med kaniner og høns…

P1080684

Her følger en bildekavalkade, for jeg greier ikke å plukke ut bare noen få…

P1080689

Jeg syns alle sammen blir vakrere og vakrere for hver dag som går. De er forresten fire mnd i dag!

P1080702

Nå begynner de å få riktig så fine kammer, disse viking-damene også Smilefjes

P1080713

Grom får både fjørdusk og kam!P1080722

Stripa sitter stadig og beundrer dem, ho og – og de er ikke særlig redd henne

P1080716

Stakkars Malkhyl, han er forelska i alle sammen.

P1080705

Han får liksom ikke bestemt seg for bare ei – og det er kanskje like bra Smilefjes som rekker tunge

P1080726

Plutselig blei den uskyldsrene Snøkvit uimotståelig…

P1080727

De kakla og bar seg noe fryktelig – så Malkhyl blei helt forvirra

P1080729

Forskremte høns…

P1080720

Men roen i hønseflokken blei fort gjenoppretta, som om ingenting var hendt.

Det er bare Malkhyl som galer og bærer seg hele dagen , akkurat som førSmilefjes som blunker

Jeg satte inn ei gryte med skjellsand. Håper det er rette slaget, de virka ikke helt sikre på Felleskjøpet. Snøkvit ser ikke helt overbevist ut, ho heller, men det er nå ett bilde av egg på posen, så...

P1080744

Jeg gjorde istand verpekassene. Fylte opp med høy, og lagde det litt heimekoselig Smilefjes

P1080732

Tassen inspiserte gjennom luka fra baksida – foreløpig ingen egg, nei – men dette skal fungere bra.

P1080737

Jeg har lagt merke til at den ene Jærhøna har slått seg til der inne flere ganger, så nå venter vi spent på det første egget!!!

Været var så mye bedre enn forventa denne dagen. Ferieværet….

Så “plutselig” var vi tilbake ved Strøen igjen, gitt!

DSC_2355

Vi parkerte bilen i nærheten av Fønhus-koia, og så rusla vi vegelangs nordover mot Strøstjern.

DSC_2341

“…e kjenne me mest som ein båt på land”

DSC_2351

Vi gikk 5-6 km før vi snudde. Jeg hadde lagt merke til en gammel tømmerveg som gikk oppover i nærheten av Kviturdkollen.

DSC_2376

Tømmervegen gikk over i sti, og etter 200 m omtrent rett opp – kom vi opp til ei myr. Da var Nalle helt ferdig, stakkars. Det var for varmt for en fullpelsa lapphund, dette her.

DSC_2378

Vi snudde og gikk ned igjen. Men neste gang, da skal vi gå opp på Kviturdkollen, for nå veit vi iallefall hvordan vi kommer oss dit Smilefjes

DSC_2396

Vi gikk inn i Dølahytta, spiste litt, og la oss rett ned og tok en liten blund.

REINE, SKJÆRE LUKSUS-HOTELL!

Strøen er på sitt vakreste når dagen er på hell.DSC_2398

Vi rusla omkring, mens tordenværet rulla langt borte. Tassen satte på lundebremsen, da jeg mente vi burde komme oss i hus…

DSC_2411

Takk og pris for at vi var utendørs…

DSC_2417

og kunne sitte på orkesterplass

DSC_2446

da himmel og hav sto i brann.

DSC_2433

 

DSC_2441

 

DSC_2434

 

DSC_2437

En fin dag gikk langsomt over mot natt.

Jeg hadde enda noen innholdsrike feriedager i vente, men det får jeg fortelle om siden.

Imorgen er det atter arbeidsdag Smilefjes

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar