torsdag 1. oktober 2015

Sist i september :-)

 

Rakketjern var blåere enn himmelen.

DSC_0395

Men du og du – for ett fantastisk høstvær!

DSC_0398

 

- og det måtte selvsagt en bjørn til for å “reparere”…

Jeg kunne bare sitte der og nyte utsikten, som var like fin som alltid. Minst.

DSC_0417

Alt lå så absolutt vel til rette for en finfin søndagstur  Smilefjes

DSC_0449

- nesten litt romantisk!

DSC_0455

 

DSC_0467

 

DSC_0468

Bjørn stirra lengselsfullt utover Rakketjern da vi kom ned igjen… Men, nå er fiskesesongen over for i år, Mathisen!

DSC_0475

 

Været var ikke dårligere dagen etter.

 

DSC_0481

Jo, kanskje litt…men selskapet var like bra Smilefjes som blunker

DSC_0484

Gutta stortrives på tur med mommo. Da vanker det bær og masse anna godt Smilefjes som rekker tunge

IMG_1947

Sekken til mommo er alltid stappende full, det vet vi så vel…

DSC_0487

- likevel hadde jeg kjøpt med nystekte skolebrød til oss denne gangen

Vi har ikke tid til å gå så langt, for vi må jo rekke å spise opp alt vi har med oss…før det blir mørkt!

DSC_0491

Jeg tok bare en bitteliten avstikker med gutta, mens mommo kvilte.

DSC_0488

Så var det på tide å rusle heim!

IMG_1958

Vi hadde gått mye lengre enn mamma trudde. Slik blir det ofte, når man skravler seg helt bort Smilefjes som blunker

Heldigvis fant vi igjen bilen nedom Blåfjellbommen. Det var mange elgjegere i området, så det frista ikke akkurat å gå i skogen og leite etter en kvit Berlingo.

DSC_0510

Domfetsetrene ligger så fint til, med Vassfarfjella i bakgrunnen…

…og idylliske småtjern og bekker ligger som perler på ei snor - hele vegen ned til Flå.

DSC_0524

Da tirsdagen kom, kunne jeg virkelig føle at jeg hadde ferie!

IMG_1981

En fin gjeng gikk i flokk og følge fra Dypilen til varden på Blåfjell Smilefjes

IMG_1990

Mina og Mari har ekte høstferie for aller første gang!

IMG_2006

De går i 1.klasse, nemlig.

IMG_2008

Bestemor kan flytte fjell, hvis hun vil. Det er jeg sikker på!

IMG_2020

Mina også – iallefall når ho blir stor!

IMG_2022

 

IMG_2015

LIVET  ER  HERLIG

IMG_2027

Bestevenninner på tur Smilefjes

IMG_2031

Holde deg fast, Nalle – det blåser på toppene!

IMG_2034

Turen nærmer seg slutten, vi ‘skal bare’ komme oss ned på vegen igjen…

IMG_2036

Jeg vet ikke akkurat hvor lang denne rundturen er,

- men når jeg spør seksåringene, så sier de cirka 6 tullemeter Smilefjes som blunker

IMG_2037

Jepp. Da var altså to ukers høstferie igang.

To uendelig lange uker sammenhengende ferie, og værmeldingen er lovende.

IMG_2052

Idag har jeg gjort reint i alle kaninbura, og klipt den skjønneste Ludde.

Takket være min gode lille hjelper, fikk både Nalle og Stripa seg en tur idag.

IMG_2046

- og attpåtil lagde ho den fineste plakat jeg kunne ønske meg Smilefjes

IMG_2047

og attpåtil der – så var ho min aller første kunde!!!

Tusen takk, Mari Smilefjes

Fortsatt GOD  FERIE !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar