fredag 15. juli 2016

Cache og stash

YES - DA HAR JEG GJORT DET!

Jeg har lagt ut min aller første geo-cache,
 og akkurat nå er jeg kry som en hane!


Kjersti og Tove har vært "fødselshjelpere", så jeg kalte cachen for "Lapphundcachernes minnecache".  Jeg hadde på forhånd tenkt ut ett sted der jeg kunne gjemme en liten boks, og så hjalp de to meg, med å finne de rette co-ordinatene da de var her for to uker siden.  Da forsto jeg at jeg faktisk kunne stole på mine egne evner også, selv om ting tar litt tid. I kveld meldte jeg inn utlegget, og svaret og godkjennelsen kom mye kjappere enn jeg hadde trudd. 
Så moro!

Nå blir det ulidelig spennende å vente på loggen fra førstemann som finner cachen.


Dagen begynte med at jeg tok mamma med på handletur til Gol idag.
På Biltema handla jeg inn flere plastbokser, blyanter og små notisblokker, med tanke på flere cacher som jeg har lyst til å legge ut. Planen er nemlig ganske klar, det gjelder bare å finne tid nok. Ingenting gjør seg helt av seg selv - men jeg gleder meg til å vise andre cachere noen av de fine stedene og fjelltoppene jeg veit om. For de som er nysgjerrige på hva dette egentlig går ut på, får ta en titt her.  Jeg håper at ikke alle blir hekta på det derre nye Pokemon Go...


Jeg kan ikke fordra å gå i butikker, men må man, så må man -
 og nå måtte jeg ha ny bukse siden det var slitt hull i den eneste olabuksa mi. Det gikk egentlig veldig greit. Dama på Zavanna kasta ett blikk på meg, og fant ei bukse som passa med en gang. Den var tilogmed på tilbud. Dessverre hadde ho ikke flere av samme type...
Det er Goldagan denne helga, så det var allerede mye liv og røre i sentrumsgata. Vi dro til en butikk helt nederst i Gol i sentrumsvegen 3......


Disse bildene er altså IKKE fra Zavanna 
- men fra  Gol Verktøy og Sport. 

Å være med mamma på handletur, kan være en prøvelse på mange måter.  Jeg må virkelig ta meg selv i akt og tenke på alle de gangene ho sleit med meg i butikker, da jeg var liten. Nå er rollene snudd om, på en måte. Vi fant verken bukse eller sko til henne idag, og merkelig nok - ikke en passende sommerhatt heller!

- men ho smilte bredt da ho fikk den fineste sopelimen jeg noensinne har sett :-)


Det er visst ikke bare vi som er begeistra for denne butikken ;-)
https://paulsplanetblog.blogspot.no/2012/10/gol-verkty-og-sport.html

Før vi kjørte tilbake til Flå, måtte ho bli med innom Bergheim og se på kyllingene. De eldste fyllte to uker idag :)


Det har gått bra med alle ti, og de vokser skrekkelig fort. Nå flakser og flyr de inne i rommet sitt, så de må snart få større plass. Bjørn mente vi kunne bytte husrom med hønene. Det går vel den vegen høna sparker, ja.

Her er en liten filmsnutt, filma i går kveld...


GOD HELG!

7 kommentarer:

  1. Grattis med ditt første utlegg! Cachebeskrivelsen din er jo bare så nydelig! Gleder meg til å logge den en vakker dag :)
    Jeg mistenker at man kan finne stort sett det meste man trenger inne i den Verktøy og Sport-butikken ;) Det finnes en landhandel noen mil nord for oss, og selv om jeg ikke har vært inne i den butikken på mange år, vet jeg at man kan få tak i alt fra synåler til båtmotorer og mat der. Artig med sånne butikker :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hjelpa, Kjersti! Og det var jo du som fikk meg igang med denne morsomme hobbyen!

      Butikken er forferdelig rotete, men det blir som å gå på skattejakt. Og hvis man mangler noe spesielt, finner man det ganske sikkert der. Eller, Fekene finner det, han vet hvor han har alt.

      Slett
  2. Gratulerer med første utlegg! Jasså er det Goldaga'n, der er det mange år siden jeg har vært. Ble liksom ikke så naturlig når jeg ikke hadde hytte på Golsfjellet lenger. Før så var den helga alltid "hyttehelg". Kanskje det blir en tur i helga...

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk. Jeg er ikke en slik racer som deg, men det er moro lell.
      Det er meldt bra vær i helga, så ta deg en tur! Kan bli noen km av å rusle opp og ned i sentrum på slike dager. Stikk gjerne innom Zoo1 på Kremmartunet, så får vi hilst på hverandre. Hadde jeg hatt fri, hadde jeg neppe vært i Gol :-)

      Slett
    2. ....du kan jo plukke med deg noen Cacher i samma slengen! Ta en liten runde på Storefjell, f.eks!

      Slett
  3. Gratulerer med ditt 1.utlegg. Det blir spennende å følge med på den framover. Håper du får noen gode logger også. Plassen var i hvert fall fin. Og så gleder jeg meg veldig til dine neste utlegg.
    Wow den butikken, der er det sikkert mye å finne om en leiter.
    SÅ store kyllingene har blitt. Jammen vokser de fort. Og så herlig å høre lyden av de små og hønemor.
    Tove

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hjelp til deg også. Nå forstår jeg hva dere mente når dere sa at det nesten er like moro å legge ut som å finne!

      Slett