lørdag 3. september 2016

Liveterbestute

Torsdags-fri :-)

Jeg pakka sekken uten å helt ha bestemt meg for hvor vi skulle. Tenkte bare å reise dit hvor himmelen var blå.


 Det viste seg å bli vanskeligere enn jeg trodde, men vi havna iallefall på Domfet!


Jeg begynte å gå litt uten mål og mening. 
Når jeg trodde jeg hadde funnet en sti, forsvant den i bare.


Etterhvert fikk vi karra oss opp på en topp -
og peila oss inn mot neste topp...


Det blåste faktisk litt kaldt denne dagen, så det blei ingen lange pauser.


Men jeg hadde kartet i sekken,
 og måtte sette meg ned og studere det noen ganger.


Tilslutt åpenbarte det seg - den vakreste utsikt jeg kan tenke meg.

Da gjorde det godt med en kaffeskvett og en liten matbit :-)


Jeg blei sittende lenge å se og se.
Suluvatn, Buvasselva Bringen, Strøslifjell...


 og nedover Vassfardalen - der vatna blinka som perler på ei snor


Det ser unektelig ganske spennende ut innover mot Strøsli.
 Nyseternatten er en av toppene som utmerker seg. Og Feselskaret.


Jeg følte dragningen
- men vi tok til vettet og snudde før det blei altfor langt på dag.


Spunsetjern.


Fisken vaka.


Vinden stilna og det blei varmt og godt. Vi kunne høre sauebjøller i det fjerne.
Livet på sitt beste!


Vi forlot stien, og gikk opp på toppene i retning Brennatten på tilbakevegen.


Så var vi der endelig.


For første gang på Brennatten!


Natten ligger rett bak setergrenda Domfet, og burde egentlig vært obligatorisk for alle fløværinger...


Jeg var kjempefornøyd over å ha nådd ett nytt turmål.


Spesielt på en dag som så ut til å bli litt tung og trist!


Jeg vil nok tro det er ganske tøft å gå opp den stien vi gikk ned, men det finns helt sikkert andre alternativer opp til Brennatten.


Beina kjentes blytunge da jeg loffa oppover grusvegen den siste km, eller var det kanskje to. Men bilen sto iallefall der vi gikk i fra den, og ringen var slutta.

Moro for min egen del å prøve å finne ut hvor vi gikk, så jeg har klussa med rød strek på kartet.


 Vi skal ta flere turer i dette området, det er sikkert.


GOD HELG!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar