torsdag 23. februar 2017

Ti-ti-taa ti-ti-taa

Ho vart nesten litt fornærma
enda jeg spurte veldig fint - om ho kunne være stille littegranne.
 

Det var rett og slett vårstemning oppi Rime idag

 

- men jeg hørte ikke en eneste fuggel !

 

Det kunne jo være mange årsaker til det ☺️


Vi skriver fremdeles februar.
Jeg blir litt frustrert av denne merkelige vinteren. 
Jeg visste ikke om jeg gadd å reise inn til Strøen engang - men jeg måtte jo finne på noe i frihelga.

Så jeg pakka sekken, og tok med meg Nalle og Tassen og kjørte avgårde utpå dag....

 

Det var mange varmegrader og vind, 
men 1,5 time seinere var vi på veg oppover i lia.

 
Skia ble stående igjen nede ved Strøsvegen, 
 det viste seg fort at det var greiest å gå til fots i trugespora til Oddvar og Bjørn.

 

Plutselig var vi på toppen! 
En fin utsiktsplass, men det var ikke ett blivende sted pga vinden.
På turen ned igjen, oppdaga jeg treet til Tretåsmetten.
Skulle vært moro å sett den fuggel'n i action!

 

Det blei en fin tur, og jeg var så glad for at jeg hadde "tvinga" meg sjøl avgårde. 

 
Det vart kveld.
Grillpølsene blei varme i takt med Dølahytta, bikkjene fikk kveldsmat, 
og jeg skjenka Gry en takknemlig tanke da jeg tok meg en skål 😉
Livet var godt.

 
Både kvelden og morgenstunden gikk med til å legge kabal, til kryssord og til strikking
....mens radioen susa og spraka. 
Dumme vesle DAB-radio - den eter jo batteri!

Men hvem sitter inne når sola skinner....ihvertfall ikke vi 😎

  

 Det er vinterferie for Oslo-folk nå, og det var liv og røre på noen av hyttene ved Strøen. Det er ingen oppkjørte skiløyper her nede, men Suluvatn er ett vanlig turmål for mange likevel. Derfor valgte vi å gå ett anna sted.

 

Det var ikke mye snø, så hundene hadde vel egentlig ingen problem med å ta seg fram -
men da vi kom på ett eldre skispor nede ved Trytetjernvelta, valgte vi å følge det.

 

Jeg fikk ett lite håp om at det gikk over Trytetjern og rundt åsen...

 
...men det gjorde det ikke.

Sporet fortsatte opp og opp, så tilslutt valgte vi å snu.

 
Vi gikk forbi Heimen igjen, og samme vegen tilbake.
Jeg tipper det var nærmere 10 varmegrader. Skikkelig påskeføre.

Kjøttmeisen sang så det ljoma i granskogen.
Ti-ti-taa Ti-ti-taa

2 kommentarer:

  1. Kommenterte på FB, men glemte en ting: Har du begynt å strikke genser? Er så vant til at du strikker votter eller sokker. Den ser fin ut :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Oisann, og jeg så du skreiv på face, men har visst glemt å kommentere noe som helst!
      Jeg strikker lapphundkofta, det var på tide med ett skikkelig håndarbeid igjen. Har nesten ikke tid til anna enn å strikke, for jeg blir så hekta.... :)

      Slett