tirsdag 28. mars 2017

Sommertid :-)



Slarverennet har blitt en årlig begivenhet, og samler tusenvis av kjerringer i alle aldre. Derfor jobba jeg gladelig på lørdag, mens alle andre gikk på ski. Jeg liker ikke å gå i flokk
Men på søndag la jeg gladelig i vei - med Stripa, Nalle og Tassen,
Bergheim rundt.


Etter å ha "rista av oss" Stripa etter en runde, fortsatte vi oppover bakkan.

Det var nærmere 20 varmegrader (!), og jeg fant som forventa flere gule bustehuer i grøftekantene. 
De fineste blomstene i hele verden 💓💛💓


Da vi om opp til Finneset, fant vi snø,
akkurat det Nalle ønska seg mest av alt akkurat da.



Det gliset er ikke til å ta feil av!


Vi fortsatte enda litt til.
Og da vi kom opp til Triggerpunktet, slo vi oss ned
- og ga blanke i tid og sted


Jeg vet ikke hvor mange klokka var, men innen vi kom ned til Finneset igjen - bikka jeg ihvertfall 10.000 skritt :)

Vi tok en "snarveg" gjennom skogen, for å se hvordan det sto til med løa.
Den sto.

I Mikkelsvingen svingte vi av, og gikk over Vesle-brua.

Det er fremdeles langt ned til Bergheim,
 men den gamle vegen snirkler seg elegant nedover den bratte lia.


 Og plutselig var vi nede i bygda att...


Jeg bruker Fitbit'n så og si hele tida, og den er ganske motiverende. Selv om jeg ikke skjønner meg på det som har med Heart rate zones og calories 😅 
Det vart en fin søndagstur, iallefall!

Den var ikke lett å få øye på der den sto musestille, rådyrbukken.

Ikke engang Nalle og Tassen oppdaga den!
Det er så koselig at rådyra har kommet tilbake etter flere års fravær. Jeg har sett flokker på oppimot 8 dyr i slengen, og de ser friske og spretne ut.  Gaupespor er også observert i snøen, men rådyra har nok hatt en fin vinter.

 Det hadde vært rekordvarme over store deler av østlandet, og facebook flomma over av bilder av hestehov og blåveis denne søndagen.
Da mandagen kom, var det kanskje litt kjøligere, men det var vår i lufta. Jeg vaska vinterens ullklær og hengte dem ut til tørk, før vi tok oss en tur til Flå.
Mamma blei med ut på tur.
 Vi rusla bortom Vanntårnet på Austvoll
- og etterpå gikk vi ned til Gaptjern.

Det blei ikke så mange skritt, men vi brukte ihvertfall noen timer ute i vårsola
og det er tross alt viktigst ;-)

2 kommentarer:

  1. Søndagen var bare helt fantastisk :)
    Oi! Så langt ned der ser ut til å være på bilde langt oppi lia og ned til Bergheim. Og flott utsikt.
    Artig å se bilder fra fitbit'n

    Et herlig bilde av dere der dere slapper av. Nalle var så mørk at jeg lurte først på om du hadde med deg annet selskap.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er veldig koselig å gå oppover bakkan her, ihvertfall i finvær....og når det ikke er for varmt 😉
      Nalle er skikkelig mørk og fin i vinterpelsen sin, total forvandling på sommer/vinter. Men han er alltid trivelig selskap. ☺

      Slett