onsdag 22. november 2017

O’helg med din glede

Vi hadde fri lørdag, søndag og mandag.
Man blir lat av slikt 😂

Lørdag gjorde vi ingen verdens ting, men på søndag måtte vi ut og nyte sola.


Kommer vi høgt nok opp fra dalen, har vi både sol og snø.


Langt, langt der nede i Skyggenes Dal ser vi såvidt Bromma...

Her ses Bromma enda bedre...


Det vart en fin tur på kryss og tvers av veger og hogstfelt.


Dagene er skrekkelig korte nå, men
vi rakk ned igjen før det ble mørkt....sånn ca kl 16

Jeg tenkte det var lurt å kjøre opp til Bromma og fylle dieseltanken før helgetrafikken satte inn, men den hadde visst allerede begynt. Dieseltanken ble full likevel, for det lønner seg som regel å fylle på søndager. Prisen var 11.99 denne kvelden, og i tillegg bruker jeg trumfkortet som gir ei krone avslag på liter’n. Men jaggu blir det masse peng uansett..
Det går med noen liter spylevæske også på detta salt-lake-føret, men jeg måtte fylle opp den tanken også. Og frostvæske. 
Og så vart det vel en peanøtt-kubbe i samma slengen.
😉


Jeg antok at fjellet var folketomt på mandag, 
og perfekt for slike som oss.


Om ikke skiløypene var de aller beste oppe på Teinevassåsen, satte vi stor pris på å ha dem for oss sjøl.


Bekkene renner fremdeles åpne, og de har nok skapt litt trøbbel for sporleggerne.


Men det hadde vært både skiløpere og bikkjer i løypene, så vi storkoste oss


Det var en god del mildere oppi her enn hva det var nedi dalen, men jeg kjente det dro på etterhvert som sola sank...



Jeg fikk brått en ide om at vi kunne ake ned til Strøen. 
Så kunne vi sikkert få en kaffekopp og skyss opp igjen med Bjørn...

Men innen vi kom så langt, dukka han jammen opp.

Dermed blei det ingen skikkelig Vassfartur denne helga. Vi stoppa før vi kom så langt.

Men jeg sto lenge og beundra utsikten, før jeg snudde.



Vinterens første skitur var helt perfekt og ganske sikkert lang nok.
Jeg blir antagelig støl i både armer og bein

Idag, tirsdag - var det arbeidsdag som vanlig.
Det var kaldt i Gol idag, det føles ihvertfall slik før man blir vant med kulda.
Spørs om vi rekker å bli vane med den da, for nå meldes det snø den ene dagen og regn den neste...

Gol, dalens handlesenter har uansett pynta seg.
 Det meste er klart til Black Friday - og deretter den elleville julehandelen.


Men i morgo har jeg fri igjen, og jeg trur mamma venter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar