lørdag 21. april 2018

Plutselig VÅR!

For fire dager siden var det utenkelig!



Men idag, fredag - fant vi både blåveis og hestehov!



Vi tok en liten tur på mandag, men da var det altfor mye snø i skogen. Ikke engang i grøftekanten var det håp om å finne en eneste liten hestehov da.
Temperaturen var fin, og det passa utmerket å klippe Ingrid.


Tassen fikk årets første bad.


Vi er i gang med en liten "vaske-kur" med Epi-Soothe Shampo
Han skal vaskes og masseres i minst 5 min. med denne shampoen 3 ganger med 3 dagers mellomrom. Deretter 1 gang i uka i 2-3 uker, før det blir ei lengre pause. Etter 2-3 mnd gjentas prosessen...

Det kan ta laaang tid før det kanskje gror fram ny pels, men det skader ihvertfall ikke å prøve!

Avacadoene spirer!
Nå må jeg se å få tak i litt blomsterjord og plante dem forsiktig...


Snøen har smelta i rekordfart. Siggesetbekken er brun og stor.


I dag fikk bilen vaska seg.
Det er lenge siden den har vært så kvit!

Er vel på tide å få på sommerdekk, MEN jeg må kjøpe nye først 😰


Ludde har hatt damebesøk med jevne mellomrom de tre siste dagene.
Han er vårkåt som få, men jeg er ikke sikker på om Ingrid er det...


Men de krangler ikke, ihvertfall.
Så jeg lot dem være i fred idag, og tok med Nalle og Tassen og gikk en tur.

Jeg fikk snø i skoa med det samme vi kom i skogen, men pytt pytt.


Det var da vi fant blåveisen!


Skogenbunnen var irrende grønn mellom snøflekkene.



Vi kom over ett dødt rådyr.
Det er ikke mange igjen på Bergheim etter denne vinteren, men jeg så to her om dagen. Det var store flokker i høst.


TeleNor-masta er ett stusselig syn, men TeleKring-folka gjorde heldigvis som de lovde - de fjerna plattingen før ørnene kom tilbake. De har vært her, mor, far og den ene ungen - de har sitti i toppen og speida - men de må nok finne seg ett annet sted å være. Det er umulig å bygge nytt reir i masta nå.


Vi fortsatte turen over bergryggen.


Det var kjempefint å gå i skogen igjen!

Plutselig savna vi ikke flere skiturer, likevel.



Fuglesangen er helt magisk i kveldingen.


Og så lukter det så godt i skogen...



Sola sto fremdeles høgt på himmelen da vi kom heim, enda klokka var rundt 18.



Da fikk Kykle og co slippe ut i hagen....


SOM de koste seg.


Koste meg jeg og, ved synet av den fine fornøyelige gjengen.


Kykle syns han er litt av en kar.


Hanekammen har blitt stor og rød, og han har stadig lyst på høne 😅


Det er vår.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar