tirsdag 22. mai 2018

17. mai er vi så glad i.


Denne torsdagen var en helt spesiell dag.

Jeg må tilstå at jeg aller helst feirer den ute - alene - i norsk natur.


Men sammen med hundene, såklart.



Siden søstera mi kom heim fra Sandnes i år også, tok ho seg av mamma og familien sin,
og jeg kunne stikke til fjells sammen med mine kjære.



Vi gikk rett til topps på Jordesmyrnatten for første gang i år.

 

Vi tok oss god tid på toppen.



Det ergra meg litt at jeg hadde glemt flagget i bilen.
Det røde, kvite og blå flagget passer så godt sammen med blå himmel og kvit snø!


Norge ❤️ mitt Norge 
Jeg er så stolt av dette vakre landet vårt!


Glad og lett til sinns gikk vi ned til Siggeset igjen, der bilen sto parkert.
En slik liten tur, gjør så godt for kropp og sjel.



Dagens frokost hadde bestått av grønnkål-suppe med egg og rista brød,
 og til middag lagde jeg meg rømme-risengrynsgrøt.
Som om ikke det var nok, ble det spekemat til kvelds...
Og vannmelon til dessert.

 

Men før jeg kom så langt, fikk hønene seg en luftetur.


Tassen vil gjerne leike med tuppene, men de vil jo aldri det....



De bare går der og kakler, og napper i bakken...



Når Stripa nærmer seg, kan det bli litt leven - meeeen det roer seg fort.


De skjønner seg neppe på 17.mai eller noe som helst.


Men at det var en fin dag, kan ingen nekte for.
😉

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar